Provat smöret som är bäst i test
Jag har på senaste tiden övergett flytande smör eftersom det faktiskt inte smakar så mycket smör… Någon annan som också tänkt på det? Eller kanske läst på baksidan av flaskan, det är ju inte så mycket smör = jag känner mig lurad som köpt flytande smör och det egentligen är rapsolja med lite smör. Nå nog med det.
På min Ica så hade dom fått in smör som är bäst i test, från Valio. I ärlighetens namn har jag inte köpt så mycket Valio tidigare men nu vågade jag prova. Riska 25 kronor, ja det är det väl värt. Jag tänkte jag chansar, svenska folket kan ju ha rätt… jag säger bara, det har dom. Smöret luktar och smakar riktigt smör. Mmmm det finns inget bättre. Bort med alla konstgjorda margariner och njut. Det skall jag göra. Tack för mig.

Eller så köper du svenskt smör…
Ekologiskt svenskt smör är väl helt underbart gott - likaså den ekologiska närproducerade grädden!

Det ekologiska smöret från arla samt VOI är kanongoda. Skall testa Valio om jag springer på det.
Valio-smöret är jättegott, men jag köper minst lika ofta svenskt. Jag alternerar hejvilt mellan alla mejeriprodukterna, eftersom jag vill stödköpa olika varor av olika anledningar.
Därför köper jag gammaldags mjölk från Arla varannan gång (för att jag vill att ohomogeniserad mjölk ska finnas på marknaden) och Milkos ekologiska varannan gång (för att jag vill gynna den närproducerade mjölken).
Inte lätt alla gånger att försöka vara en medveten konsument…
Instämmer för övrigt till fullo med att flytande smör är en bluff!

Har inte smakat Valio än men av Lindahls, Arla och Voi tycker jag att Arlas ekologiska smör är godast.
Karin