Kycklingtallrik
Följande var en kombination som passade utmärkt till en måltid på kvällen.
För en person:
Lagom mängd kyckling (köpte en färsk hel kyckling och tillagade med ugnens "grillfunktion". Det var altså middagen dagen innan, det jag tog här var resterna som blev över.)
Oliver (15 st. tog jag, av en sort som inte har så mycket kolhydrater)
Cheddarost (ca 100g, skivat i tärningar)
Paprika (ca 1/2 paprika, men det blir lite mycket kolhydrater, nästan gång tar jag nog 1/4)
Det blir inte sista gången jag tar detta till kvällsmat, var väldigt gott, smakerna kompletterade varandra bra. Bra om man har lite mer tid på sig att äta, t.ex. om man ska läsa en stund, eller sitter framför TV:n eller datorn. Så man kan ta sig tid och känna smaken på varje enskild bit mat.
Sådan här mat äter man självklart med händerna.

Tack för bra tips!
Själv har jag hittat en produkt som heter svartrökt bog. Jag inbillar mig den är lite vettigare an diverse skinkprodukter. Iallafall är den väldigt god att linda runt en bit mumsig brie! Sådana munsbitar fick följa med som mellis på golfbanan - funkade jättefint en sval morgonrunda.

Ser gott ut! Jag skulle ta några skedar hemgjord majonnäs till också, eller någon annan fet kall sås.
/elin - http://lchfdagboken.blogspot.com
ja det såg gott, men lite magert, ut!
fast det är inte magert märker jag när jag beräknar lite, lite torrt iaf, men det är ju en smaksak! Bra mat!
#3, Så magert är det inte, ostsorten jag använde har 34g fett per 100 gram, och det är ju en del fett i oliverna.
#2, Hade säkert varit gott med majonnäs till, men jag tycker det blir lite väl mycket omega 6 med både oliver och något baserat på rapsolja i samma måltid. Och med majonnäs kan man inte äta det med händerna.
nej märkte ju det, som jag skrev!