Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1348 ggr
milky
0

Någon som känner igen sig?

Har ätit enligt LCHF i ca  månader. Viktminskningen blev påtaglig direkt. Gick ner 14 kilo med storm.

Varit noga med att bokföra min mat på "minmat". Har inte gått över 20 kolisar per dag. Kolhydraterna har jag fått i mig genom fett, såsom cf och majonnäs.

Förra helgen drack jag 2 glas vin, vitt och troligtvis inte torrt.

I början på veckan gick jag upp 2,7 kilo!?????

Har inte svävat ut mer än dessa 2 glas vin, kan de orsakat detta?

Känner mig lite förvirrad, och nu, sedan jag gick upp dessa kilo har vågen stått still!

Någon som varit med om detta….

nyborjare08
0

Viktnedgång går i trappsteg, ibland med låååånga avsatser Glad Alltså långa perioder då inget händer. Eller så lägger man på sig lite vätska eller något sådant. Eller får nya fina muckler som väger! Skrattande Har du mätt dig? Omfånget kanske ha minskat ändå? Om du har gått upp 2,7 kg på bara ett par dagar så gissar jag att det kan vara vätska. Salt binder vätska.

Simma lugnt! Jag tror att det ordnar sig på sikt! Cool

milky
0

Gulle dig…tack Skrattande

monsunrain
0

Jag var bortbjuden och hade bestämt mig sedan innan att jag skall äta vad som bjuds… skaldjurspaj, sallad och baguette….+1,5kg som ett brev på posten! Men det försvann veckan därpå, så gör också dina vinkilon säkert!

lil-sis
0

Eg kanske det är vettigare att väga sig en gång i månaden? Eller nöja sig med måttbandet?

Jag dricker mkt vatten och roade mig ett tag med att väga före och efter toabesök… Kan skilja så mkt som ett kg Skrattande

Andina
0

(#4 - alla roar vi oss på vårt eget vis… Flört)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

milky
0

Ja, man blir lite "våg-fixerad" hehe

Zepp
0

Fördelen med att väga sig ofta är att man ser att vikten varierar upp o ner ett kilo utan synbar anledning.. det är bara naturliga variationer.. då kan man sluta noja sig för olika hekton hit o dit!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Pennylane1]
0

# 0 Hur länge hade du hållit på? Siffran ramlade visst bort, blev nyfiken bara, du har gått ner sååå mycket! Jag har hållit på i 10 månader och knappt gått ner alls!

lil-sis
0

#5 Jo jag gjorde det mest för att övertyga mig själv om att det nog inte är helt sanningsenligt med vikt en gång i veckan om man inte lever PRECIS likadant hela tiden.

Får se om det blir någon "nedgång". Det är svårt att övertyga sig själv om att äta så mkt fett.