Inga direkta klagomål, meen..
…lite hjälp tack! Jag mår finfint, inga ömma leder, har kraft och energi osv, MEN jag känner att jag har fett och grädde och stekos upp till öronen. Har ni några tips på "fräsch" mat som är LCHF-ok??
Jag märker tendenser på mig själv att inte vilja äta för att det feta inte känns aptitligt nu vilket INTE är bra eftersom det är min specialitet, inte-ätningen.
Alla tips mottges med tacksamhet!!! (inte kött dock)

Jag kollar runt och när jag ser något som intresserar lägger jag det i mina dokument, det finns massor. Du kan väl börja till vänster på den här sidan, en bit ner finns massor av trådar om lchfmat. Eller
eller den här

Sallad måste man nog klassa som klassiskt "fräsch" mat? Olika gröna blad, lite paprika, gurka, tomat eller andra grönsaker tillsammans med någon typ av ägg/kött/fisk/skaldjur. Fet dressing, kanske i form av citron/olivolja med kryddor eller en majonnäsröra?
I övrigt hittar du säkert massor av tips i länkarna ovan eller via Google.

Ett tips är bloggen : vägen från 137kg.Hur många recept och inspiration som helst.
http://metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098&scrollIndex=0
Jag kan tyvärr inte länka då den funktionen är bortttagen hos mig.

Tack, tack! Såklart, krispig grön sallad!! Ibland ser man inte salladshuvudet för all ost
Och tack för tips om bloggen, skall genast titta in.

"Sallad" är bra för det finns så många olika sorters blad, med olika konsistens och smak, om man bara är ute efter något fräscht till.
Ruccola och små spenat- och mangoldblad är jättegoda i omeletter, förresten.
Fabricati diem, pvnc!