Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 2177 ggr
pillan1976
0

Varför blir jag så sjuk

Jag har ätit LCHF i över ett år. Jag har gjort lite avsteg då och då och jag ligger kanske inte på kolhydrater 0 precis men kanske max 25g per dag. Fuskar ibland med någon chokladbit och någon ensataka kaka men det är inte ofta. I helgen var jag och min man bortbjudna till några vänner. Vi åt det vi blev bjudna på. Det blev Pizza, vin, chips och dipp. Detta var fredag kväll. Redan på natten till lördag vaknar jag och har halsbränna som inte bara sved utan värkte i hela magen. Under dagen igår mådde jag skit. På rikgit kände jag mig sjuk ont i magen, illa mående och kräktes 2 gånger. Fick lov att ta tabletter mot magsyra igår. I dag mår jag bättre har fortfarande ont i magen. Känns inte som om jag någonsin mer kommer att fuska. Det är inte värt att må så här dåligt. Men blir ju som förgiftad.

Vad är det som är att man blir så sjuk?

hälsingar Pillan

Zepp
0

Om det nu vart omställningen i kosten som det handlade om så beror det antagligen på det att kroppen inte producerar de ensymer o annat som den inte behöver, det är tex ingen myt att veganer blir lika sjuka om dom äter kött!

Det brukar ta någon dag att uppreglera ensymproduktionen!!

Om ingen annan blev sjuk så är detta en trolig orsak!!??

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anders-S
0

Många tål nästan inget vin alls längre utan reagerar som du beskriver!  Man blir billig i drift.