"Korvgryta" - m dill o tomat - enkel
Enkelt o gott.
Som vego äter jag sojakorv istället för falukorv.
Varva
* skivad falukorv e d med
* skivad tomat +
* skivad purjo eller hackad gräslök +
* mycket klippt dill
i en kastrull. Ett par tre lager blir mumsigt.
Krydda med önskade kryddor för varje "fullbordat varv" - jag gillar Örter/Vitlök, Herbarmare Örtkryddor, cayenne - lite basilika kan vara gott också.
Häll på vispgrädde så att det nästan täcker lagren.
Låt puttra ihop.
Förr åt jag detta med kokt potatis - men nu blir det blomkål istället.
Kunde ha lagt till lite Philadelphia för att "tjocka till" såsen lite - men glömde…. ;)
Som sagt, enkelt och gott.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Låter som korv stroganoff med lyxförtecken. Alla som inte vill ha korv kan ju ta biff istället, eller hur?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Nu är det säkert ca 1000 år sedan jag åt korv stroganoff.. så minns knappt hur det smakade (var bara barnet då)… men jag tror att smaken var heeelt annorlunda… Men kanske är det likt!?!
Borde säkert fungera med biff oxå…. funderar lite på det där med dill ihop med biff… men kanske inte e' så dumt…?!?
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
Man kan förstås kombinera ihop detta med fisk också. Där skulle ju dillen platsa fint.
:) mmm…! 
Blir riktigt sugen!!
(håller på att övertala mig själv att börja äta djur igen… vågar ta en pyttepyttesmakbit av något kött eller fisk ibland… - så jag är bara glad om jag själv kan bli inspirerad och 'sugen' på djur)
#4 Om du ska äta djur kanske du ska börja med fisk? Åt en underbar fisk i Norge förra veckan Uer (Kungsfisk).

Letade efter falukorv igår, hittade ingen med mer än 60% kött. Det blev några Sorundakorvar istället. Gott som omväxling till bara fläsk och kýckling.