Gordon Ramsey goes LCHF..or not!
Igår kväll stod TV:n på och visade Hells kitchen, tycker det är ett fruktansvärt jobbigt program. Gordon är onödigt aggresiv och hela tiden gap och skrik.
Men som sagt…TV:n stod på och jag satt vid datorn med KiF och lite LCHF bloggar.
Resultatet……En lång mardröm, har inte sovit så här dåligt sedan jag lade om kosten.
Tillbringade hela natten i Hells Kitchen där uppgiften var att laga den bästa LCHF måltiden..
-What the fuck….Do you wanna kill the guests with all that fucking fat??
-Potato…What in fucking hell are you thinking,…It´s not LCHF you stupid ass…
Jag klarade mig i förhållande till de andra "kockarna" ganska bra från flygande tallrikar och utskällningar, men fruktansvärt obehagligt ändå.
En fråga som någon annan får drömma svaret på:
Är Gordon pro LCHF or not? Han skrek, svor och kastade tallrikar oavsett om måltiderna innhöll för mycket fett eller för mycket potatis……
Vilken idiot!
Nästa gång ska jag drömma om J.Oliver….han e´go han!!
Fortsatt trevlig vecka!!

Han är mer pro LCHF. Det händer att jag ser på Hells Kitchen eller något annnat program han varit med i. Och han är för äkta varor och riktigt fett = smör och mat som är ren från tillsatser, han lagar sin mat från grunden.

Tina, Jamie, Morberg, Niklas..de flesta är nog för äkta varor och riktigt smör….
….Detta var en (Mar-)dröm och jag fördrar att spendera natten med någon annan än Gordon nästa gång jag ska laga mat oavbrutet från 23.00-06.00
Jamie och Jag kommer ha det..fet nice!
Vem skulle ni helst "spendera natten" med?…… i köket menar jag!!
(Själv tackar jag nog nej till en date även med Nigella…Hon skulle gå mig på nerverna.)

Eftersom jag är man och en man av den gamla sorten, ja då skulle jag nog föredra "Mat-Tina"!
Varför blev det så konstig stil?
Jag tror nog det lutar åt Nigella i alla fall….tänk att nästan få bada i choklad :-)
Kommer ni ihåg ett tv program som gick för säkert 20 år sedan. Det var en kock och en intervjuare med som åkte hem till folk och lagade en tre rätters middag utav det folk hade i kyl och frys…Om jag inte missminner mig så var den kocken "årets kock" eller liknande och jag har alltid gillat honom (tror han gjorde reklam för kryddor också)…
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)

#3 Bustas, det blir kursiv stil när du ….drömmer!

Aliki!
Dä ä lika bra å sluta drömma
Dä går åt helvete i alla fall
Om man drömmer om en gris
Får man nog på något vis
Likt förbannat en massa ris.

Ramsay är charmig… fast han kunde tona ner sig en smula, men jag gillar honom!

Jag skulle föredra han som är flintskallig domare i Top Chef , tror han heter Tom Collicio eller nåt sånt, han verkar mysig!
som andra alternativ tar jag Jamie han är inte så aggressiv som tex Ramsey
Dom blir ofta för mycket gapar och skriker som om det gällde livet, jag tror man kan laga lika bra mat även om man inte skriker och fäktar med armarna.
Men det skulle väl inte bli lika bra tv!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Hihihi…
Tänk så knäppt man kan drömma!!
Underbart! Tack för ett härligt skratt
Hoppas att du får sova bättre inatt…

Jag skulle nog också hellre drömma om Mat-Tina och hennes smöriga äggröra.

Jag säger bara…. en natt med RIA WÄGNER!! 
Jag älskar Nigella, men Jamie skulle vara trevligt också.
Jag skulle gärna ägna en natt åt att lära Gordon Ramsey olika saker, t ex att laga LCHF-mat.

Jag skulle nog välja en natt med Nigella….hon är den enda av "kockarna" som inte måste hävda sig med sin snabbhet. Hon snarare undviker att stressa. Mat med mycket fett, och faktiskt troligen den godaste maten….och sedan all goda chokladdesserter….mums!
Men skulle även kunna tänka mig att laga mat med den förträfliga kocken Carl Butler som föredrar enkel, kanongod mat gjord på äkta råvaror och få ingredienser. En bra maträtt skall inte, eller behöver inte, innehålla 30 ingredienser. Mitt mål är alltid att hålla mig under 5 om jag kan.

JAg gillar Gordon Ramsey. Tycker han är superbra och lite halvfarlig så där. Hahaha.
Jan Boris Möller då?
Hm, nog tror jag att det skulle kunna gå bra att få Gordon till att anpassa tempot.
Nigella - hon är en rackare på att hantera slickepotten har jag märkt. Duktig och Snygg!
Jan Boris Möller - Hm.. trevligt intryck men jag minns inte sist jag såg honom in action.

#4. Ja, jag kommer ihågd det, det var kul. Här är ditt kylskåp? Nåt sånt hette det. Skulle vara spännande att se vad de sa om de kom hem till en LCHF:are!
Jag kan inte se Hells Kitchen, men älskar hans "Kitchen nightmares" där han går in och rättar upp på dåliga restauranger.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Vad är det ni egentligen drömmer om - som ni vill spendera en natt med…?
(Jag minns inte vem jag spenderade natten med…. )
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

#15 Ja, Boris var bra då det begav sig…förklarade varför han gjorde på ett visst sätt etc. Duktig kock.

Tina och/eller Nigella 
Hörde Jan Boris Möller hålla föredrag på företagsjulfest i december. Han påstår att ska vara en jäkla massa motion för att inte gå upp i vikt. Han har ännu inte anammat lchf 
janne B M hr gått i samma klass som min lillsyrra… han är inte bara duktig, han är väldigt trevlig också!
Ramsay stavar karln hörrni!
Var det Möller som gjorde reklam för Kockens kryddor förut??

Möller va kocken i kylskåpsprogrammet. Carolina Noren programledare.

#14 Dog inte Carl Butler häromåret?
Annars är hans kokbok från tidigt 80-tal ett under av anti-fettskrämdhet…
Fabricati diem, pvnc!

Jag Älskar gordon och min drömmar om honom brukar inte vara maror
…
Men även jag har fått en mardröm efter att ha sett hells kitchen. Min dröm var mer en stressdröm och lite kopplad till när jag själv jobbade i restaurang.
Annars tycker jag att hans mat är fantastisk… och nästan allt går att LCHF anpassa

Inget fel på Gordons, eller någon av de andras recept…Men onödigt aggresiv och gapig är han för min smak!
Han är mycket mer sympatisk när han får uppmuntra, instruera och lära ut sin kunskap istället…..som typ i "coock along" programmet.
Regeln lyder:
Man får bara välja en kock /natt…därför väljer jag Jamie!!
Rejäl, enkel mat av bra råvaror och minimalt med kramsdekorationer …
Nästa gång jag får välja kanske det blir någon annan.
Jag gillar den delen av programmet när han byter om till kockrock för att hjälpa till i köket……ursäkta sexismen, men hag bringar upp sig framför kameran och varför inte njuta av det goda…
#26 Vilken snål regel! 
#27 Jag förstår vad du menar…
och 

#27, ja för f-n! helt ok tv, det där! 
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Är Nigella verkligen kock? Tycker inte att hon har riktigt bra handlag med maten. Gordon Ramsey är en solklar favorit! Jaime Oliver har jag inte sett på länge.
Det finns bara en för mig och det är GORDON! Jag bara älskar honom, dock inte programmet hell´s kitchen, den är ju så "amerikaniserad". Jag tycker också att han verkar laga mycket "riktig mat" som är lätt att anpassa till lchf. Dessutom sexig att titta på…mums!

Jag såg program på nittitalet med Jan Boris. TRor det hette Här är ditt kylskåp eller nåt sånt. De var hemma hos kändisar och fixade mat av det som fanns.
En gång gjorde Jan Boris en efterrätt med smör och grädde och choklad och creme fraich. När den var klar sa han att den förmodligen innehöll sisådär 120 % fett. 
Jag tror inte att han är fettskrämd i alla fall!
Möller visade ngn gång också i tv hur han åt sina corn flakes: med riktig grädde! Ingen mjölk eller fil där inte. Han sade att om man skall äta något så skall det vara gott och flingor var bara goda med grädde, så då var det på det viset han åt dem. ;-)

Vilken mardröm att fastna i ett kök med Gordon Ramsey, dvs när han är på sitt bästa "nightmare" humör. Å andra sidan så tror jag ändå att det skulle vara kul att laga mat med honom, utan att bli utskälld. Jag tycker han verkar bra i cookalong live.
det har varit program med honom när han lagar mat hemma med familjen också… då var han så mjuk och fin!

Jag har sett han i ett program där han föder upp grisar tillsammans med sina barn och då var han helt underbar med sina ungar.

#37 Det var i "F-word programmet" reportagen där var Ok …men inte när han började skrika på folk inne i köket.
När han börjar skrika utan att först förklara pedagogiskt gör mig illa berörd..och byter kanal

Per Morberg är ju inte helt fel
Fast han är väl ingen kock egentligen.

ja, fast bindestrecket är faktiskt på Boris-Möller, vilket sålunda är efternamnet! Men gullig är han!

Förlåt visste inte det!

Hmm…Jo, Kanske Morberg får vikariera för Jamie någon gång….men jag tror det finns en risk att vi skulle ryka ihop där bland kastrullerna….eller inte

Hells kitchen är ju just amerikaniserad, dom tror ju att man kan lära folk nåt genom att skrika åt dom, se bara på amerikanska "boot camp" filmer med en "drill sergant" som gapar och skriker hela tiden - extremt löjligt faktiskt
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Jag skulle drömma om Jamie. Jag tycker han är så himla söt.
Jag tycker att min man är lite lik honom, men jag får inte säga det för då blir han sur, för han tycker att Jamie ser efterbliven ut 

Annars gillar jag nästan alla matlagningsprogram faktiskt, alla har sin charm….
Appropå drömmar så drömde jag igår natt att jag hittade ett julbord som bara kostade 99 kronor, blev totalt jättebesviken när jag vaknade innan jag fått börja vräka i mig…magen kurrade rejält och det var bara att gå upp och slänga ihop en äggröra ;)
Ja just det, Per Moberg glömde jag bort. Han är ju underbar han också.

Haha ja på sitt egna galna sätt. :) Älskar hur han smakar med skeden flera gånger ur det han gör och stoppar tillbaks den utan att göra rent den emellan….det skulle man nog aldrig få se någon av de andra kockarna göra. Inte svära eller dricka alkohol…eller stycka kycklingen med yxan på huggkubben heller :P Han är liksom så..äkta

AAAHUMM,……..
Jag skulle lätt tillbringa mååånga timmar i köket med…….
Sten Sture Skaldeman !!! 
Att välja någon att laga mat med…?
*hmm*
Nigella eller Jamie Oliver.
Ser inte så ofta på SVT, så jag har dålig koll på de svenska matlagarna. Det jag vet säkert är att Morberg är utesluten, blir galen på det jag sett av honom. *gaaah*
Gordon Ramsay tyckte jag var jobbig när jag bara sett Hells Kitchen. (Men maten var bra!) Sedan såg jag F-word, Kitchen Nightmares och Cockalong live också.
F-word är bra. Utmande om mat och jag har aldrig sett att han skrikit åt någon som han gör i HellsK. (Även om hon vad hon nu heter utmanar mina öron.. lite jobbig att lyssna på och definitivt fettskrämd.)
I Kitchen Nightmares är han tuff i (gastar där också) men visar att han verkligen bryr sig. Synd bara att de tappat bort uppföljningen i den nya omgången. Det var riktigt roligt att veta om de lyckats eller inte när han åkt därifrån.
Cockalong live är ett ganska tramsigt (och snabbt) sätt att få in matlagning i folks kök. Kändisar är ju ett måste… *s*
Synd bara att jag såg Jamie Olivers "Ministry of food" först… *s*
Jag gillar Gordon Ramsay, men man ska komma ihåg att de värsta skrik-programmen är regisserade för att vara så. Tror knappast han hade avancerat till den nivån om han inte varit väldigt kunnig och duktig på att ta folk, vilket han visar ibland men det gör ju inte bra TV enligt de som bestämmer. 
Visst är det tufft i ett kök, det har jag hört från många kockar och personal och du måste tåla kritik och stress och att kunna ta order från den som har ansvar för maten. Även om han skriker ibland har jag aldrig sett honom vara orättvis eller ha fel i sin kritik.
Det går knappast att vara pedagogisk när man ska leverera på 2 minuter och när kunderna är otroligt kräsna och krävande (för det är dom på lyxrestauranger, och det kan ju bero på priset också). Det måste gå fort och klarar man inte stress är ett kök den plats man minst ska jobba med.
Men sen är det ju överdrivet också, för att det ska vara i TV… 
Att vara otroligt petig tycker jag är ett BRA exempel på kundservice!
Ser man på Kitchen Nightmares så vill man knappast äta på de ställena. Deras hygien och mat är vidriga båda två.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Ramsays olika program betonar att det är BUSNIESS att driva restaurang. Förstapriset i Hells Kitchen är posten som kökschef i en restaurang som aspirerar på mer än en stjärna i Guide Michelin, det är en helt annan nivå på matlagningen än vi vanliga töntar klarar av.
#8 ja Tom C skulle nog vara trevligt att laga med…
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)

Oj, vad många vikarier ni hittat för kommande nätter
Men kom nu ihåg allihop att det är en fet dröm vi pratar om……

Hörde Jamie Oiver häromdagen säga att han varnade för salt, socker och FETT! Viken besvikelse. Han sa heller inte VILKET fett!

NÄäh… Kanske han pratade för pengar från nå´t Engelskt livsmedelsverk eller nå`t ???
När han lagar god mat hemma eller på gården har han för det mesta rikligt med smör och olivolja…… vad jag har sett!….Tror fortfarande att Oliver & Jag skulle ha det roligast.

Han, huudiiuduudihu! Svenska kocken i Mupparna 

Mmmmm……Mel Gibson är välkommen till mitt kök
…… Aktiviteterna…eller recepten, menar jag, kommer efteråt 

Är jag den enda som gillar Antony Bourdain? :)

#62 Kul att få reda på ursprunget till svenska kocken!
--------------------------------------------------
Jag tror inte att nån nämnt Hugh Fearnley-Whittingstall som bla gjort den trevliga serien River cottage.
Han har rätt inställning till mat…och kött. Här lagar han ekorrar (tyvärr inte hela anrättningen)!
Fast det kanske inte gör honom kvalificerad till er nattliga kock!?

#62. Näe?? Det visste jag inte, va coolt

#64 Det var på den tiden det var trendigt med wok, och när han stod i restaurangen och slängde runt med maten såg man verkligen likheten!
(Även om han var mindre nervös och klarade av att artikulera och hålla sig till ett språk då)
Denna tråd är ett bevis på att det är Vååår!
Vårfåglarna sjunger kvittrar 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Jo, Jamie Oliver sa så men han kanske råkade säga fel.
#63 Ja, jag tycker då han verkar söt.. eööh jag menar trevlig å duktig. 
Kitchen nightmares är nog ett av mina absoluta favoritprogram alla kategorier.
#63 - du menar söt o go' och smaskig? Så där, lixom, gotti-gottig..?

Många är matlagningsprogrammen som jag följt. Inte så mycket för matlagningen vilket jag tycker är tråkigt utan för personligheterna. Minns ni Floyd tex? Han var ju helt sanslös. Nu har jag hittat en ny favorit och det är top chef. Familjen har fått flytta sin middagstid från 18.00 till 18.30 för att jag ska kunna se utröstningen. Kalla mig gärna knäpp.
Om jag ska välja någon att tillbringa en natt i köket med blir det min karl. Står HAN i köket och lagar mat vet jag helt klart att det är en dröm. Sånt inträffar bara inte i verkliga livet.
Ska jag välja en kock tror jag att det blir Karl Jan. Det är en sirlig, belevad gentleman ut i fingerspetsarna. Tänk vilken natt! Om han är kock eller inte struntar jag faktiskt i. Det är återigen personligheten som är avgörande.
>>>Malum domesticum<<<

#72 Om du kollar på Top Chef så är välan inte Tom C så dum att vila ögonen på, eller hur?

Att gordon gormar och har sig är ju bara tv-show, vem skulle titta på en timid man som stryker "eleverna" medhårs när de gör fel? Kitchen nightmares är ju riktigt kul, dock saknar jag uppföljning i denna typ av program.
För övrigt drömmer jag om Leilas bak! 
Tror att jag nog vill spendera en natt med Per Morberg, gillar hans sätt att laga mat och hans kök. Annars är nog Gordon rätt kul också
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻