Baconbiffar i ädelostsås
Blanda färs med grovriven lök, 1 ägg, en skvätt grädde och finstrimlat bacon. Lite peppar, men salt behövs inte eftersom baconet är salt i sig själv. Jag strödde över lite persillade-krydda också.
Gör ganska stora biffar, stek i smör.
Smält ädelost i grädde, låt det puttra och tjockna till en stund. När biffarna är klara läggs dom i en form och slå såsen över. Låt smakerna "gifta sig" en stund i ugnen, ca 150gr.
Blomkål al dente är gott till.
Och ett glas vin!
Mmm, låter jättegott. Det blir det nog till middag imorgon.
Det lät ju bara sååå gott! Då var söndagsmiddagen betämd!
Använde du "riktig" ädelost eller sån på tub?
Låter gott, jag har både bacon , köttfärs och ost hemma, kanske det blir morgondagens mat. Biffar är bra mat, så det är klokt att göra många.
Tack för receptet.
Det låter gott - det går också bra att byta ut ädelosten mot gorgonzola och om man "råkar" smälta osten i för mycket grädde så den blir tunn - då kan man reda med ett par matskeder Philadelfiaost.
Mums! Bokmärker! eh, kanske en korkad fråga men: Stekte du baconen innan?
Nej jag stekte inte bacon, blandade bara i smeten i tunna strimlor.

Mervi- exakt så såg mina ut!!!!!
Håll med om att det är riktigt riktigt gott! Och inte blir dom sämre dagen efter, om det mot förmodan skulle bli några över!
I morrn ska det handlas ädelost!!!! Och bacon, sist vi handlade var det ingen som dög, socker och rökarom, uäck!! Nä, i morrn blir det Willys som får besök av mig, City Gross är inte mästare på bacon….
Väldigt goda, jag får äta dem i morgon också, orkade bara 2 st och det var 8 biffar.

Mmm, ser gott ut och jag älskar ädelost! 
Å, redan när jag läste receptet blev jag sugen, och sen Mervis bild…mums, bokmärker!
Nu har jag snott mig en biff, god även kall med sås på. Mums! Kan verkligen rekommendera.

Gjorde en annan variant på baconbiffar:
Ingredienser:
1000g blandfärs
1 paket bacon (140g)
2 ägg
1/2dl vispgrädde
1 tsk Liquid smoke
2 msk Santa Maria BBQ Spice Chili & Smoky eller vanlig grillkrydda
Gör så här:
Klippt baconen i små bitar och stek dom lätt. Blanda ihopa allt i en bytta. Grilla hamburgarna på grillen.
Från min blogg: http://patriknordelind.blogspot.com/2009/05/grillade-baconhamburgare.html
Nu har jag äntligen testat biffarna! Jag uteslöt löken, men tillsatte istället färska örtkryddor och lite vitlök.
En biff blev lunch här, resten ska ostgräddas i ugnen till Eurovision-finalen ikväll. Så gott! 
#14: Det lät inte dumt det heller! *sparar recept*