Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 2394 ggr
Million
0

Mer rabarber

Vad tror ni om att steka rabarber i smör (som jag läste att någon annan gjorde), och sedan hälla på grädde och stoppa in i ugnen.. kanske med lite krossade nötter ovanpå?

Blir det alldeles för surt utan sötning? Tänker att grädden ska göra smaken lite mildare.

Trollpyret
0

Jag tror bara det blir en kladdig gegga. Varför inte steka rabarber och ha vispad grädde till istället?

Million
0

Tänkte att rabarbern skulle dra åt sig av grädden och inte bli lika syrlig. Men det kanske blir bättre att bara steka, kanske blir sötare bara av det? Precis som många grönsaker får en sötare smak när man steker dom.

Trollpyret
0

Ja, jag skulle tro att det blir bättre av att bara steka dem och ha grädden till istället. Syrligheten borde släppa lite av stekningen. Men du kan ju alltid testa att göra lite "gräddrabarber" i ugnen och vad som händer. Blir det gott är det ju bara att göra mer, annars steker du resten istället Glad

Million
0

Precis Glad

Pasi
0

Av nån anledning tänker man alltid på efterätter då rabarber kommer på tanken. Men kanske skulle det passa bättre i mat…pressad rabarber på den kallrökta laxen eller räkmackan (utan bröd) istället för citron. Som syrasättare i smörsåsen a la bea el majo…..

nobban7
0

Rabarberchutney?

Pasi
0

#6 Låter gott!

Kanske finskuren i lever- eller köttgrytan istället för vinäger/vin.Glad