Huden med LCHF
Har er hud förändrats tack vare LCHF. Jag sjäv har atopisk hud och nu har jag även solnippor så någon nämvärd förändring har ej skett… Min hud är kanske lite mindre torr.
Har någon upplevt hälsovinster angående hudan med LCHF?
På bara två veckor har min hud fått en jämn fin ton. Innan var jag ofta röd i pannan runt näsan och småfinnar runt mun och panna. Men dessa har börjat träda tillbaka och jag känner även skillnad när jag smörjer in mig med ansiktscréme :)
www.machmo.se
Aloevera krämen hjälper mig mot den värsta torra huden
För några år sedan gjorde jag ett examensarbete om just hudförbättringar och det är väldigt många som har blivit bättre. Viktigt att tänka på när det gäller huden att det tar tid, kanske flera år. Och att hudproblemen kan förvärras efter en tid och det är pga att det som orsakar problemet ska ut ur kroppen.
Jag ska se om jag finner den där undersökningen jag gjorde här på Kif och puttar den
Tack, det låter bra. Jag har bara ätigt lchf i 4 månader så…

Jag har ätit lchf sen februari drygt och har för första gången i mitt liv fått finnar å sånt i ansiktet, ser hemskt ut. :S
jag har puttat en mycket gammal tråd där många beskriver hur de blivit i huden. Själva undersökningen fann jag inte
#5 Min hy har också förändrat!
Jag är har fått ett flammig ansikte med "finnar", framför allt på näsan och kinderna. Det ända som jag har förändrat av mitt liv är kosten. Sedan december äter jag LCHF och mår mycket bra för övrigt. Vad handlar det om?
Läste för länge sedan någon som hade en tanke på att när kroppen släpper från sig fett, släpper den också ut slaggprodukter som varit i fettet. Det i sin tur skulle kunna ge finnar, alltså när kroppen "renar" sig.
Själv så försvann allt vad akne heter när jag började med LCHF. Kan tom äta choklad nu utan att se ut som en tonåring i ansiktet.
"8 Om det vore så skulle det bli bra.
Jag har gått förbi ungdomsakne för länge sedan, men jag läste ett inlägg någonstans, att man kan äta förmycket proteiner. Vad tror ni nu om det?

Jag har tidigare ständigt haft pormaskar och finnar lite här och var, och de har i stort sett försvunnit sedan jag började med LCHF för ett år sedan. Jag ser det som en stor förbättring, jag har levt med de där bibborna i nästan femtio år, och nu är dom bara borta. Inga pormaskar längre, inga finnar, min hy är bra.
Har tidigare haft problem med finnar, nu efter 1 1/2 år med LCHF har jag inte en prick och märker även att huden fått en jämnare ton och är mycket mjukare.

Jag märker jättestor skillnad på bara tre veckor. Jag har psoriasis i hårbotten. Det är helt borta nu, inga utslag ingen fjällighet inga röda fält. jag är dessutom märkbart mindre torr i ansiktet och jag har inte samma problem med blandhud :-)

Min hud är det egentligen inget fel på, men jag har fått konstiga noppor/utslag (eller vad man ska kalla det) på delar av benen den senaste tiden. Det syns inte så mycket, men det känns om man tar på dem. Märkligt…