Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 6519 ggr
Balanserad
0

Hamburgare på Max

Vill bara berätta att jag till min överraskning kunde beställa en low carb hamburgare på Max i Karlstad igår! Trodde inte att de fanns att få nånstans än, men det gjorde det. God var den dessutom. Finns inte på Burger King eller McDonald's säger de som vet.

ulf-jansson
0

Om du tittar på kolhydraterna på max burgaren så skulle du nog välja bort max oavsett vad burgaren råkar heta . länge leve Burger king :)

Wildrat
0

Nackdelen med Max hamburgare är att den innehåller kolhydrater och glutamat men nån gång ibland som nödmat funkar den.

Balanserad
0

Där ser man!! Och jag som blev så glad! Men som sagt, nödmat nån gång kanske det kan duga som.

Cowboy
0

Min favorit är nog Burger King, den hamburgaren är 100 % nötkött och man kan få 3% mjölk.

Yakuna
0

#4 även den 3% mjölken innehåller 5g kolhydrater/1dl.

redina
0

Om jag äter ute brukar jag äta kebab-sallad. Är det bra eller dåligt med kebab?

achms74
0

Nu blir jag besviken…..

Fast nog mest på mig själv….

Jag har kört LowCarb burgaren på Ma - blev lika glad som Balanserad blev.

Lättlurad är man väl…..

Återgå till Burger King då - Ni kör en vanlig burgare och tar bort brödet? Eller vad?

Bra o veta för ibland har nöden ingen lag liksom.

Libbe7
0

När jag beställer på Burger King så väljer jag en salladsbädd. På den en burgare sen ost sen ännu en burgare och överst ost. Och ja, jag skiter i va det är för ost  Skrattande

elin83
0

Ang kebab så brukar jag köpa en låda med kött oc sedan ha på bea-sås eller CF. Mendet ska vara den sortens kebab som är i små bitar, den som är i remsor är mycket fuffens i…

bazz
0

Min nödlösning är att gå in på närmaste mataffär och köpa en grillad kyckling!

Margareta
0

Max har haft Low Carb i många år och vi har tjatat flera stycken att de skulle ändra innehållet - men inget resultat ännu.

Trist - kanske dags att ta nya tag nu när vi är så många.

Numer pensionär i Nynäshamn

PiteCarina
0

Då resten av familjen är sugen på skrovmål så brukar jag ibland köpa ett Low Carb hos MAX. Väljer bort dressingen, som jag tycker är för söt, och tar istället extra ost och bacon på. Då jag ska välja tillbehör så tar jag en sallad, som jag bara äter lite från. Undviker vinägretten helt.

Trots detta så känner jag mig uppsvälld i magen, så det märks att det är för mycket kolhydrater i målet. Men för någon gång är det acceptabelt för mig.  

Tror den i kassan sagt varje gång att man kan välja strips som tillbehör! Förvånad De verkar inte ha någon koll om vad Low Carb egentligen är!

nowornever
0

max har väl såna där hamburgare som man får i ett knippe grönsallad? aldrig testat men verkar bra?

Lava
0

Brukar köpa Max low carb hamburgare nån gång ibland. Innehåller är ju inte perfekt men det blir så pass sällan så jag bryr mig inte så mkt…. Glad

JAUS
0

Jag tog nyligen kontakt med max och frågade om de skulle kunna ändra innehållet i deras low carb burgare (bort med glutamaten, nitriten, övriga tillsatser, sockret och potatismjölet). 

"Det finns ett antal olika dieter att följa och Max kan tyvärr inte ha specifika menyer för alla dessa olika varianter, Däremot så är Max otroligt flexibla genom att vi alltid gör våra hamburgare på beställning, Genom detta kan Du få just din hamburgare precis som du vill ha den."

Ok, varför kan jag då inte få min burgare med: en biff av 100% nötkött utan glutamat och potatismjöl, sockerfri dressing, riktig ost och nitritfri bacon? Har nu valt att bojkotta MAX tills de ändrar på recepten.

storost
0

Oj, tack för information. Håller med, kött måste var utan tillsatser som glutamat, nitrit osv.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

ToFat
0

Jag reagerar också på Max LC burger, och då är jag inte överdrivet känslig. Men de få gånger jag ätit den har jag alltid drabbats av obehagligt hungersug efter…synd.

Kebab är ju en luring det med. Jag hittade långa fina slamsor på Maxi, smakade precis som de på pizzerian, men de hade hela 10% kolhydrater / 100 g!!! Synd verkligen!

De fyrkantiga bitarna brukar ligga på en sisådär 5-6 % / 100g, bättre, men tyvärr är de inte lika goda..

Men jag tror ändå jag mår bättre efter en kebabsallad än efter ett LC max burger..För av kebabsalladen blir jag iallfall mätt.

Ambull
0

För ett par dagar sedan blev jag otroligt sugen på en hamburgare.

Då gjorde jag så här att jag beställde två 150g burgare, Försökte förklara att jag inte skulle ha själva brödet, själva hamburgeköttet skulle användas som hamburgebröd.

Sedan 4 skivor ost, bacon, grönsallad,lite lök, liten klick majonäsgurka, blev kanoners!

Jag tror att jag lyckades minimera kolhydraterna någolunda….

Men jisses vad jag fick vara med och styra upplägget så att allt jox hamnade mellan hamburgekötten, likförbannat hamnade majonäsgurkan mellan ena burgarn och papperetSkrikandes

Nästa gång blir det två 90g vart lite mycke proteiner kanske….

Och vad kostade kalaset med en halvliter ramlösa???? 117 svenska riksdalerRynkar på näsan

Wtn3
0

Det duger i krig, och med tanke på hur mycket av det jag brukade äta som innehöll glutamat förr i tiden går jag inte och oroar mig för att det finns i max-burgarna, burger king är ett bättre alternativ (have it your way, man säger att man bara vill ha ett par burgare, bacon och sallad eller nåt) om man har tillgång till det, men de jag brukar vara med när vi äter ute är rätt förtjusta i max så det blir en och annan low carb-burgare där. Som sagt, inte optimalt men långt ifrån katastrof.

Aliki
0

Jag har ätit "snabbmat" ibrist på lunchlåda 5ggr under dessa 3 månader. Alla från en Sibylla kiosk nära jobbet:

2 ggr kebabsallad, en gång choritzo med lite sallad och räksallad och 2ggr 150 gr.cheeseburgare med lite sallad dressing och bea.

Någon som vet hur det är ställt med kolhydrater i Sibyllaburgarna?

parsley
0

http://www.burgerking.se/kontakt/

Maila till Burger King och be att de tar fram Low-Carbburgare de också. Det finns ju nödlösningar som är attraktivare än snabbmat, som t ex grillad kyckling, som någon nämnde, men ibland får man anpassa sig till sina medmänniskor och medbarn, så jag tycker verkligen att Burger King borde ta fram low-carbburgare.

Hercusblomman
0

Produkter

Portionsvikt
gram

Protein
/portion

Protein
/100g

Fett
/portion

Fett
/100g

Kolhydrat
/portion

Kolhydrat
/100g

Kcal
/portion

Kcal
/100g

BIG!

213

24,5

11,5

36

16,9

43,7

20,5

611

286

Cheeseburgare

122,5

14

11,4

20

16

26,2

21,4

350

286

Delifresh Low Carb-burgare

207

18,6

9,1

32,7

15,8

6,6

3,3

389

188

verkar bara vara 6.6 kolhydrater?

BalticJohan
0

Hade bifogad konversation med Max för ett år sen - fick aldrig nåt svar på min sista fråga…

Äter inte där längre.

Hercusblomman
0

jag måste fråga var får ni all information från?

low carb innehåller 6.6 gram kolhydrater

kan inte se på deras hemsida att det ska innehålla massor med tillsatser?

Våra hamburgare görs av 100% rent svenskt nötkött plus lite ägg, potatis och mjölk, allt för att de ska bli saftiga och goda.

Tittar jag på ex burgerking så har dom gluten oxå?

förstår inte varför bugerking ska vara bättre , hittar ingen hamburgare som kommer under 6.6 gram kolhydrater som MAX gör?

Trollpyret
0

Ta en titt här om du vill ha koll på tillsatserna:  http://www.max.se/food.aspx?page=prodinfo&all=true&showparts=1050#1050

Wtn3
0

Nej, men burger kings burgare består av 100% nötkött, och även om de inte i sortimentet har någon färdig meny utan bröd eller sockerladdad dressing med ett speciellt namn så kan man där skräddarsy sin burgare, man kan be om sallad, ost, bacon och ett par köttstycken så har man väldigt få kolhydrater, iaf långt under 6.6 gram.

Hercusblomman
0

kan man väl på max oxå bara säga till när man beställer och säga att man bara vill ha själva hambugaren sallad ost bacon?

förstår inte varför säga att en hambugare är bättre än den andra när båda innehåller samma sak i princip?

Wtn3
0

Burger Kings kött är inte utdrygat med potatis såsom Max kött är.

[Pennylane1]
0

# 27 här är det som finns i MAx kött till hambugare enligt dom själva: Svenskt nötkött, vatten, potatis, ägg, torrmjölk, koksalt, potatismjöl, buljongpulver, potatisfibrer, kryddor (kryddmix bestående av druvsocker, kryddextrakt (rosmarin), jästextrakt (salt, jästextrakt, maltodextrin), surhetsreglerande medel (E330), vegetabiliskt fett).

haneit
0

Aha, är det därför de har godare hamburgare… (enligt min smak)

Hercusblomman
0

men då kolhdraterna inte blir mera än 6.6 för ett helt mål så tycker jag nog att Max low carb funkar när man e lite sugen på en hambugare :)

jag har då ätit dom och tycker dom är super goda iaf :)

och jag har inte märkt av något större sötsug efter heller?

frukaos
0

Max Low carb burgare rockar fett! Med bacon och en bea-sås är det perfekt. En kolhydratnivå på 6% är Ok för mig. Har aldrig gillat burger kings gurgare så det blir Low Carb för mig.

[Pennylane1]
0

hmmm… 6 gram eller 6%? En hamburgare med allt väger väl mer än 100 gram förmodar jag? Så är det 6% borde det bli mer än 6.6 gram?

Hercusblomman
0

6,6 Gram på hela målet är det

Wtn3
0

Nej, max lowcarb funkar om man inte kör ufo, men sen finns det många här som föredrar burger king för att det är 100% kött, inte för att det som är lite utdrygat såsom max är någon stor kolhydratfälla utan för att de också är skeptiska mot nästan allt vad tillsatser heter.

JAUS
0

Jag betalar inte för vattenburgare. Vatten i burgaren används endast för att de ska göra större vinst, lurendrejeri helt enkelt.