Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 3170 ggr
Maria68
0

Maria i Rullens tråd

Hej alla!

Ville mest tala om hur lycklig jag är över att äntligen ha hittat nyckeln till viktnedgång för mig. Har ett funktionshinder som gör att jag är född med ytterst lite muskler. Sitter i elrulle. Har dock ingen värk eller nåt sånt. Bara ganska orörlig. Kan röra nacke o överkropp o skriver snabbt med en pinne i munnen. Är gift o har 4 små kissar o livet är toppen MEN det som alltid har varit mitt problem är vikten. Inget jätteproblem, men irriterande o tröttande. Är 1,52 lång o har c:a 10-15 kg övervikt. Låter inte supermycket, men det faktum att jag har väldigt liten muskelmassa gör det jobbigt. Har försökt banta tidigare, men det har lätt att jag till slut knappt ätit ngt alls för att få resultat. Fick alltid höra "du äter som en fågel" o sånt och jag tyckte alltid synd om mig själv.

Började för c:a 1 år sen med LCHF, men visste inte då att det var det jag gjorde. Allt gick toppen. Dock trodde jag att jag gick på GI. Läste mer om GI och gled mer o mer in på GI mat - med minskande o minskande viktnedgång. Jag förstod ingenting :-( sommaren kom, o jag struntade i allt o mumsade i mig grillat med vitlöksbröd o potatisgratäng= viktuppgång. Men nu för 2 veckor sen hajade jag mitt misstag o började med LCHF igen o nu är jag piggare o starkare än nånsin. O jag känner att vikten rasar.

Oj ursäkta långdraget inlägg. Ville bara jubla av mig!

frejahelena
0

Jag jublar verkligen med dig också!

Häftigt att du känner att du har hittat ett verktyg för att ta itu med din övervikt. Så känner faktiskt jag också!

Må gott!

Margareta
0

VÄlkommen hit Maria och vad roligt att höra om din framgång - hoppas vi får höra mera!

Inte alls långrandigt - tvärtom!

Numer pensionär i Nynäshamn

Maria68
0

Tack för era goa kommentarer. Har märkt att stämningen alltid är så vänlig här!

Kan lägga till att jag också märkt att mina muskler - dom jag har - har blivit starkare. Och jag kan ju knappt träna. Lustigt!

Aniara4
0

Hej, välkommen och grattis! En av de saker jag tycker är så fantastiska med LCHF är just att det funkar så bra för oss som av någon anledning inte kan träna - även om mitt funktionshinder förstås inte är i närheten av ditt. Kul att det funkar för dig också!

Maia
0

Härligt att höra! Varmt välkommen säger jag också.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Maria68
0

Tjoho! Vägde mig idag. Minus 5 kg på c:a 5 veckor! Har inte vägt så här lite på flera år! Och mår som en pigg prinsessa.

Måste bara krama er alla i glädjefnatt!Glad

Maia
0

Underbart, Maria68! Grattis, grattis!

[tillbakalutat]

Magica1970
0

Schysst! Grattis till framgångarna :D

Wenn
0

Välkommen hit !

Grattis till dina framgångarGlad

Maria68
0

Tack så mycket! Är själv så glad och också väldigt förvånad Att äntligen inte behöva känna sig som en asket, mumsa och gotta mig och samtidigt tappa vikt. Otroligt! LCHF är ju bra för många, men ultimat för oss med ytterst lite muskelmassa tror jag.

Det lilla minuset (förutom vikten hihi) är den tröga magen som fler pratar om. Har inhandlat linfrön, men är inte så förtjust i yoghurt…

Maria68
0

-15 kg totalt nu! Känns helt fantastiskt! Är nere på normalvikts-bmi :-) Har inte skrivit mycket här, men funnit stöd i detta forum dagligen.

Andina
0

Jättegrattis till din härliga lchf-resa!!!
Jag får en känsla av att det riktigt "lyser om dig"!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Mervi
0

Grattis säger jag med! Jättebra resultat.

Kul att du känner att fått bättre muskler.

Jag tror att du kan blanda psylliumfrön i vatten och låta den svälla en stund och dricka det. Behövs ingen yoghurt för det. Och så drick mycket och var inte snål med fettet.

Jag brukar ta smör i mitt kaffe och det brukar sätta fart, även grädde i kaffet är en bra hjälp.

Maia
0

Hurra för dig! Är det bättre med trögheten nu?

[tillbakalutat]

nobban7
0

Grattar också! Vilken härlig läsningGlad

Balanserad
0

Grattis!! Härligt att läsa!!

Maria68
0

Tack tack tack för alla goa hälsningar! Jo, trögheten är borta tack o lov. Magen behövde väl bara vänja sig lite. Äter magnesium lite då och då också.

Idag köpte jag en neonlaxfärgad top på BikBok i storlek small. Så det lyser om mig på fler sätt hihi