Nu är beslutet fattat!
Jag tar mitt pick och pack och flyttar till Skåne och blir sambo! Hux flux ramlade jag över både hyresgäst till lägenheten och ev. jobb, så då valde jag att tro på ödet! Men jösses vad det fladdrar i magen och kryper i kroppen. Jag har ju inte fått krama om min älskling sedan beslutet fattades, så vi sitter och är lyckliga på varsitt håll just nu… :-)
GRATTIS till beslutet och Lycka till!!!
Numer pensionär i Nynäshamn
Grattis!! och välkommen till Skåne! Vad härligt!

jag säger oxå välkommen till skåne..
grattis.. var i skåne blir det?

Grattis man ska ta vara på kärleken.

Visst är det ödet som säger åt dig!!!
Grattis!
Grattis till allt som kommit i din väg, lycka till!!
Grattis och lycka till med kärleken.
Du ska lita till din intuation. När allt bara stämmer ska man slå till och göra det som känns i sitt hjärta. Lycka till
Nervös, nervös, nervös… sitter och väntar på besked om en ev. anställningsintervju. Håll tummarna för mig!

Lycka till!

Lycka till, jag tror att du gor ratt. Man skall vaga hoppa. Mitt exempel ar nar lakaren, pa medicinkliniken, foreslog mig att flytta till sodra Spanien, for att forsoka fa ett dragligt liv, efter att vara mer pa sjukhuset an hemma, packade jag min gamla bil med vad jag trodde det nodvandigaste och hyrde ett litet radhus, nara Gibraltar, men inom Malagaprovinsen. Kunde inte ett ord spanska, egentligen har jag aldrig gillat att aka fran Sverige ens pa semester. Detta var for 20 ar sen, en dag pa vag fran en spanskkurs, med bilen pa verkstad, gick jag in pa ett café, for att ga pa toaletten, innan jag skulle ta bussen hem. Dar traffade jag min sambo, han kunde inte ett ord engelska eller svenska, Men undan for undan forstar vi varann battre och battre. Hade jag inte vagat hoppa, hade jag inte ens visst om hur bra man kan ma, bade till kropp och själ. Det basta jag tagit med fran Sverige, var min nu gamla Philips hushallsmaskin, den anvander jag varje dag och den fungerar lika bra idag som da for 20 ar sen.
Åhhhh Grattis och Lycka till… Och VÄlkommen till Skåne…. Var i skåne hamnar du? *L*……………..
Dags att öva på dialekten *L* Lära sig vad "Hosor","rullebär" och "molla" är *L*
Kan behövas tolk hahaha Hojta ska jag hjälpa dig:)
Kia
navarro: Underbart att få höra en sådan solskenshistoria!
Kia34: Jag kommer bo i Lund, men troligen och förhoppningsvis nu då jobba i Malmö. Tolkhjälp är alltid välkommet, känner att det är lite svårt med språket :-)
Välkommen till Skåne Marylojs!
Jag bor i Malmö.
Jag och Kia34 hade tänkt träffas någon gång då hon jobbar i malmö, kanske vi kunde ses alla tre?
Hej Kia34 förrästen, tack för ditt meddelande häromveckan.
Jag är en periodare på att skriva och att äta kolhydrater också för den delen men jag läser alltid här.
Just nu har jag ätit bra ett tag men bryr mig inte om att hålla reda på vikt eller mängd.
Måste komma ifrån det tänkandet så därför får kläderna spänna tills det ger sig eller att jag känner att sötsuget gett vika mer.
Kramar på er alla här på iFokus!
som sagt va så tänk om du inte fattat vinken som ödet gav åt dig… Lyckönskningar- Skåne är härligt
Nikita3: Det vore jätteroligt att träffas, klart vi ska försöka få till det!
Wiiiiiiiiiiiiiii!! På tisdag nästa vecka blir det intervju… här i Stockholm! Arbetsgivaren skulle ändå upp hit i affärer, så vi tar intervjun här. Är det ödet som lägger sig i igen? :-)
Perfekt!
Härligt!!!

Vilket flyt! Skåne är härligt btw, välkommen