Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 3430 ggr
paltkoma
0

5 argument för och emot

En liten undersökning. Vilka är era fem starkaste argument för att man ska äta naturligt animaliskt fett och vilka är era fem starkaste argument för att undvika kolhydrater

kaisakavat
0

Ett urval: Skrattande

Animalisk fett

- utan kemiska tillsatser

- naturprodukt

- artriktig kost för Homo Sapiens Sapiens

- Gott

- Mättande

- Energirikt

- Näringsrikt

Kolhydrater

- bearbetade alltså onaturligt

- ej artriktig kost för Homo Sapiens Sapiens eftersom vi inte har näbb

- sjukdomsframkallande (en halv miljard olika krämpor)

- sockerberoendeframkallande

- hungerfrämjande

- fetmabildande

Med mera..

spadermadam
0

Behövs bara två.

För - Du blir frisk

Mot - Du blir sjuk

shamani
0

Det kan man kalla en kort sammanfattning, spadermadam! Flört

spadermadam
0

Flört

Jennix
0

#2  Ungefär så fast mer egoistiskt:

JAG mår bra av kött och animaliskt fett.

JAG mår dåligt av för mycket kolhydrater, för mycket fibrer, stärkelse och socker.

Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Lena123
0

Jag brukar som du Jennix fokusera mer på hur bra JAG mår för jag har märkt att vissa blir väldigt provocerade om man säger att man(=alla) blir sjuk av att äta kolhydrater och frisk om man äter LCHF….sen kan ju alla dra sina egna slutsatser efter det.

Vissa är ju mer mottagliga än andra och då frågar de i regel efter mer information.Har skickat efter foldrar som jag delar ut,men bara till de som är riktigt intresserade.

Tror att det kommer svänga mer och mer mot LCHF med tiden fler och fler lär sig hur kroppen fungerar och vågar ifrågasätta alla "kostexperter" som förordar tallriksmodellen.Ingen ifrågasätter ju numera om rökning är farligt trots att inte alla får sjukdomar av det.

http://www.winthers-skafferi.se/

Jennix
0

#6 "Ingen ifrågasätter ju numera om rökning är farligt trots att inte alla får sjukdomar av det."

Åh jo då, det finns folk som gör. En bekant till mig hade i 20 års tid hävdat att rökning är helt ofarligt och risken för lungcancer inte fanns. Han rökte otroligt mycket och gjorde det inomhus.

Han dog tyvärr för några år sen i lungcancer så det blir ett bittert skratt och man kan bara skaka på huvudet… Rynkar på näsan

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

tamari
0

Håller med Jennix. Jag mår jättebra av att äta ägg, kött, fisk, smöör! Av bröd mm mår jag dåligt, får magknip mm-

ALLA kanske inte mår bra av att äta LCHF. Men å andra sidan så har jag inte kännedom om att någon skulle må dåligt av LCHF!