Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1573 ggr
Anna-Hallen
0

Kostdebatten avslutas!

Livsmedelsverket drar sig ur! Ulf Bohmans förklaring får du läsa själv.

Jag känner mig mest besviken!

http://blogg.passagen.se/kostdebatten

Sheena
0

Sanslöst ju.. "Livsmedelsverket arbetar i alla konsumenters intresse för bra matvanor, säkra livsmedel och ärlighet i livsmedelshanteringen." Borde inte det betyda att de ska svara på frågor och ta emot både bra och dålig kritik  från konsumenterna som de försöker "skydda"??

Jennix
0

Ja, man har inte tid att bemöta frågor som folk faktiskt undrar över! Är det inte konstigt, att när dom tycker att folk får så dåliga råd och att det är FARLIGT att man äter fett - borde man då inte anstränga sig att faktiskt reda ut det hela?

Jo, men det är ju för att man inte KAN bemöta med vetenskapliga studier, att man inte vill erkänna att man använder sig av felaktig statistik i grunden (som Ancel Keys).

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Hausswolff
0

Jag tycker att det ser ut som att någon inte vill vara med och leka längre… När argumenten tar slut är det ju enklast att "avsluta" med någon dålig ursäkt.

Anna-Hallen
0

Läste att de inte heller har bemött kritiken om att de 72 undersökningarna mot fett inte höll. De har tydligen lovat att göra det omgående… fast det var en månad sen.