Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 1213 ggr
Mojjan73
0

Min "matdag", tips om vad ni tycker mottages. :)

Jag har precis börjat med denna kost fast jag har lusläst allt jag kommit över innan jag började. Insåg att det bara är att prova sig fram men vill höra lite vad ni tror om mitt matintag under en dag:

Frukost: 2 stekta ägg m 1/2 pkt bacon (allt stekt i smör)

Lunch: 1 brk makrill i tomatsås (fast tog inte tomatsåsen), sallad, 1 ägg & 1 dl cremefraiche 34% med en klick majonnäs i + 1/2 dl riven fet ost.

Middag: 1 laxfilé stekt i smör, broccoli, 1 dl cremefraiche med en skvätt citron.

4 koppar kaffe med 1/2 dl mjölk i varje kopp under dagens lopp.

1 stekt ägg med en ostskiva på under kvällen framför tv:n. Sängdags.

Vad tycker ni? Jag steker allt i smör och i varma grönsaker som t ex broccoli så slänger jag på en klick smör vid servering.

Alla synpunkter mottages tacksamt. Jag har precis börjat registrera allt på minmat men är rätt osäker på sidan än så länge och bökigt att veta vad allt man ätit väger…

Tungan ute

nimh
0

Jag är inte så jätteskill på exakt hur man ska äta heller, men jag tycker att det ser bra ut förutom mjölken i kaffet - 2 dl mjölk ger 10 g kolhydrater så om man dricker många koppar kaffe med mjölk i så kryper det iväg rätt snabbt… bättre att ersätta med grädde.

nobban7
0

Välkommen! Tycker du ska äta som du gör några veckor och se vad det har för effekt. Är det något särskilt du vill uppnå genom att äta lchf?

Mojjan73
0

Jag försöker få ordning på min strulande mage, därav kosten. Viktmässigt är det max 2 kg jag skulle vilja ner, går det inte så spelar det ingen roll utan det här hälsoeffekterna jag är ute efter. Skrattande

nobban7
0

"Magstrul" brukar bli mycket bättre med lchf men där kan det ju vara mjölken som spökar också. Men kör som du börjat, det kanske räckerGlad

Mojjan73
0

#4 Jag är laktoskänslig och har alltid kört låglaktosprodukter men det har redan blivit bättre efter ett kort tag med den här kosten. Jag ser bara fördelar än så länge. Flört

nobban7
0

#5 Härligt!

lizaohman
0

Det verkar rätt lite mat, är du mätt hela dagen (och natten?) utan vrålsug, så kanske det är rätt för dig. När du fått ordning på minmat, så kan du ju visa oss resultatet.

Mojjan73
0

#7 Vad tycker du jag skulle lägga till? Jag har inte några större problem med sug.. kanske för att jag levt på VV mat och tallriksmodell hela livet. Flört Men jag är nyfiken på vad du tycker att jag skulle äta mer. Jag tar emot alla tips jag kan. Skrattande

nobban7
0

Om inte du känner dig hungrig, frusen och klen av de portioner du äter tror jag inte det är någon faraGlad

Mervi
0

Jag tycker att det ser bra ut, är du mätt och nöjd så räcker det. Man skall äta så man är nöjd, inte vräka i sig.

Det enda jag vill påpeka är mjölken, men om du inte behöver gå ner i vikt så är det helt OK:

Lycka till och hoppas din magen blir riktigt bra. Det har min gjort.