ÄNGLAR FINNS .......
…närmare än man kan ana!
Här nedan har jag lagt in mitt förra inlägg, ni som inte läst det - börja längre ner!
Vi fick ett SMS, från en medlem här på KiF. Medlemmen frågade om vi inte kunde få hjälp av soc osv., med vår katastrofräkning från elbolaget som gjorde att de stängde av vår el. Men det vi fick ingen hjälp, vi hade redan försökt med allt. Vet ni vad? Denna underbara människa har lånat oss, helt okända människor, 35 000:- och idag har jag betalat in vår elräkning.
Känslan att ta ut en postväxel och åka ner till Elföreningen och räcka över den till dem var helt fantastisk. I o f s visade det sig att skulden nu var uppe i 36 500:- … men det löste sig med släktens hjälp. Nu har vi el! Nu kan vi fortsätta att leva som vanliga människor och inte känna oss som några "utstötta".
Nu ska vi satsa allt på att fortsätta min mans nystarade företagsidé och tjäna ihop pengar till att betala vår skuld till vår välgörare i snabb takt!
Trodde inte ni heller att det fanns änglar? Det gör det, jag har fått det bevisat!
Kram på er alla, tack för allt stöd! KiF är bäst!
Monchan
Så knäckt!
Nu ska elföreningen stänga av vår el. Vi har haft ett h-t-e med ekonomin eftersom min man inte fått akassa pga eget förtetag. Byråkratin bestämmer att vi inte får några pengar retroaktivt, så nu faller allt. Jag är sjukskriven pga hjärtproblemens medicinska biverkninkgar, har intyg på det, vad hjälper det??
Jag önskar er alla ett bra liv, kommer inte att ha tillgång till dator mera.
Jag vet inte hur man gör … men … ni har hjälpt oss…

Nämen… Vad glad jag blir
Vilken lättnad för dig och vilka härliga människor det finns "där ute"!
Vad roligt att det ordnade sig med elen. Visst finns det änglar, Hoppas att allting löser sig nu för er familj.
Många peppkramar.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Man tror inte det är sant hur folk nekas hjälp av soc! På fattigbloggen får man veta hur det är att vara fattig i Sverige idag.
Jag läser varje dag och häpnar:
Agneta

Fantastiskt! Jag blir alldeles rörd av att det finns sådana människor. Lycka till med företaget
Vad härligt att det finns människor som är så hjälpsamma och snälla. Hoppas ni kommer igång med företaget och får det lättare.
Kram!

Vilken fin historia att börja tisdagsmorgonen med. Jag är verkligen glad för din skull.
Stort lycka till till dig och en stor kram till Er ängel.
Nejmen oj! Vad härligt med en så god nyhet, helt underbart Monchan! Tänk att det finns sådana änglar i verkligheten, som har både råd och vilja att dela med sig.
Hoppas att det går väl med företaget och att det fortsätter uppåt nu med ekonomin- lycka till!!
Och lycka till även till sonen:)

Härligt att höra att det finns Änglar och att en sådan nått er 
Sitter lite tårögd, jätte blödig, och är så glad för er skull att bli av med den stenen så ni har ork och kraft att ta itu med det andra, kost, skola mm.
Hoppas att ni alla mår bra!
Tack Ängelen där ute som sträckte ut en hjälpande hand!
Åh, vad glad jag är över eran skull!
Förstår att det måste vara en oerhörd lättnad!
Vilken underbar människa som hjälpte er att komma på fötter igen! 

Underbart!

Alldeles otroligt! Blev tårögd av att läsa det! Det är så skönt att höra att det finns sådan änglar bland oss. 
"You just have to belive…"

Helt fantastiskt. Nu är det viktigt att ni ser över alla utgifter och kom ihåg att det första som betalas är boende och sen el. Allt annat bör komma i andra hand.
Lycka till!!!
Otroligt bra gjort! Håller tummarna för att det ordnar upp sig framöver också.
Håller med Flikkan77! Vad skönt att höra att det finns så goa människor "där ute".
Lycka till med allt nu Monchan och du KiFmedlem som lånade ut pengar till helt okända människor i nöd - Du ÄR en ängel!
Fantastiskt! Jag blir alldeles tårögd när jag läser detta. Vad vore vi utan dessa otroliga medmänniskor.
Jag vill också rekommendera Fattigbloggen, även för de som inte har det dåligt ställt. Man får många tankar av den, hur det ser ut i samhället…
Skönt att höra att ni fått lite hjälp!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Å så härligt, tänk att det finns sådana människor.
//Karin
Va skönt att ni fick hjälp, vilken underbar människa. Nu är det upp till er att inte hamna där igen! Lycka till!!!
Fantastiskt!!!
Jag har grubblat på dig och din familj med era beymmer som har varit. Folk säger ofta "att allt löser sig" men det är ju inte så troligt oftast, men nu var hjälpen nära när den verkligen behövdes. Tackl från KiF-medlemmaren!

Oj vad härligt! Det finns verkligen änglar med guldvingar! Helt otroligt! Skönt att höra att det löst sig för er!

Vad underbart att läsa!!!! Sitter med tårar i ögonen..Tänk att det finns så goda människor!

Grattis! Jättehärligt att det finns dessa underbara människor. Jag vet av egen erfarenhet att som Egenföretagare, så får man ingen soc.hjälp. För ca tio år sedan så blev jag sjuk och kunde inte jobba heltid. Då tog jag kontakt med soc och fick svaret - lägg ner firman och kom igen. Jag kämpade på utan soc-bidrag. Jag håller tummarna för Dej/Er.
Åh så underbart!
Ja, änglar finns, jag har själv träffat dem i mina dagar. =)
Är så glad för er skull, många kramar till er och till "ängeln"!
Först nu ser jag denna tråd… Det är ju helt fantastiskt underbart och fenomenalt!!!
Du Ängel,
du vet vem du är,
jag hoppas du också förstår
storheten i den gärning du gjort!
Änglar, visst finns de!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Vackert skrivet av Andina och visst finns det änglar!
#0, Bara så du vet i framtiden:
Elbolagen får inte stänga av din el om du behöver el för att kunna överleva (t.ex. för att få värme, kunna laga mat, osv.). Det är olagligt för dom att stänga av elen då. Fast det hindrar såklart inte dom från att skicka kronofogden efter dig.
Och socialen måste hjälpa dig enligt lag om du kan visa att du inte kan klara dig utan hjälpen, även om du inte uppfyller alla krav. Dom kan ge dig avslag i första instans. men om du får avslag från dom så är det bara att överklaga så kommer nästa instans antagligen att ta rätt beslut, om du visar för dom att du inte klarar dig utan deras hjälp.
Kul att det verkar som om allting löser sig för dig i alla fall.

Visst finns Änglar! Inte så ofta man råkar ut för dom, men visst finns dom!
Helt underbart för er att ni har fått den hjälpen!
Inte bara har vi en (minst) Ängel som medlem, men även med ett hjärta av guld!