förslag på snittar
Hej skulle vilja ha lite förslag på goda snittar. Min äldsta dotter ska ha kalas på lördag men då nästa hela släkten äter LCHF så måste jag fixa något till oss och jag tänkte snittar men jag har inga idéer. HJÄLP
Ett fat med brie i skivor, salamiskivor, parmaskinka. Eller en grov bit parmesan som folk får karva av. Kalamataoliver. Åhh, får jag komma? 

Körsbärstomat + fetaost på tandpetare. Eller ädelost + en oliv.
Baconlindad halloumi, stek i ugnen (eller baconlindade oliver eller musslor).
Knyten av parmaskinka med en stor klick färskost i.
Färskostfyllda champinjoner (kan också vara baconlindade). Godast med vitlöksost, tycker jag.

Baconlindade halloumistavar
Rökt lax-snurror med pepparotsgrädde (eller ost)
Kanske små mini-oopsies med någon god fyllning, såsom tapenade eller guacamole.
baconlindad sparris
Bacon funkar till allt. ;)

Kom på ett par saker till:
Ägghalvor med löjrom, creme fraiche och hackad rödlök. (Eller nån annan topping, förstås.)
Rullar av kallrökt lax fyllda med färskost eller skivad avocado. Eller båda. 

gud vilka bra idéer ni hade. Känns mycket bättre redan. STORT TACK

ooh jag tänker direkt att du kanske kan göra nån form av oopsierullar med fyllning som du skär till mindre bitar. kanske någon god färskostkräm.. förslag på olika smaksättningar: pepparrot & gravad lax, avocado, soltorkad tomat, finhackade oliver, rostbiff eller chevre & valnöt. längre än så räckte inte min fantasi 
lycka till! 

Aha, apropå oopsierullar:
Airams kalla omelettrulle med baconröra!
Ägg & grädde till en lagom omelett
riven pepparrot
nymald svartpeppar
baconröra (se nedan)
Stek en omelett på båda sidor. Låt snabbkyla i tex frysen.
Strö över riven pepparrot.Bred över baconröra över hela ytan och rulla en tajt omelettrulle. Skär upp i lämpliga bitar.
Baconröra:
Finstrimla bacon. Finhacka gul lök och någon klyfta vitlök. Fräs försiktigt i smör.
Låt svalna på papper för att det ska behålla sin krispighet. Spara stekflottet.
Rör samman två delar majonäs med en del creme fraiche. Salta och peppra. Blanda ner
den avsvalnde baconet och löken. Rör till sist försiktigt ner det svalnade fettet.
Gör linfröbrödet som jag har beskrivit i en massa trådar,(ungefär som LCHF-kexen men med malda linfrön)
gör ev lite plattare, gör en röra av kräftstjärtarhackat ägg lite dijonsenap och majonnäs, lite creme fraiche dill.
dela bröden bred röran på ena delen lägg ihop och lägg i press, sen kan man dela i kvartar.