Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 5081 ggr
SirfalasEmy
1

OT Skillnader på vaderna?

Jag mätte mina vader och det skiljer 1½ cm mellan dem i omkrets. Man ser verkligen skillnaden. Helt normalt hoppas jag? Skäms Cool

Vill nog bara bli lugnad typ.

Ta-Co
2

Jag tycker det är skillnad på mina vader också. Min högra är tjockare än min vänstra tycker jag för stövlarna passar alltid bättre på mitt vänstra ben men det är inte fötterna som är problemet utan just vaderna. Trodde först det var vatten i kroppen som gjort det men det är alltid samma.

Smart att mäta för då råder inga tvivel längre.

Glad

SirfalasEmy
2

Måttbandet har blivit en fin vän. Kyss

Jag vet att det är normalt att ha olika stora bröst, så det borde ju vara OK med olika stora vader *intalar*

nimh
1

Eftersom människor inte är symmetriska så ja, det är helt normalt att ha olika stora vader, eller bröst, eller öron… eller fötter i vissa fall, fast det måste vara besvärligt när man köper skor om det är väldigt stor skillnad…

En människa som är helt symmetrisk skulle se extremt märklig ut, jag tror att det finns tester som visar det till och med.

bazz
2

En anledning till olikstora vader kan också vara att man inte belastar kroppen jämnt. Då bygger ju den starkare sidan på bekostnad av den svagare. Mycket vanligare än man tror och en inte ovanlig bidragande orsak till ryggont.

SirfalasEmy
1

#3 Jag har sett nån sån bild och minns att det såg konstigt ut Glad

#4 Hmm, mitt vänsterben (det tjockaste) är fem millimeter kortare än det högra. Hade inlägg i mina förra gympaskor, men nu när jag går mycket i mina Foppa så har jag inget inlägg längre. Kan tillgga att jag länge haft stora problem med ländryggen och en disk som buktar där. Även problem med höfterna. Dock inget ryggskott sen jag blörjade med LCHF i okt.  Skrattande

SirfalasEmy
0

Jag ska köpa ett nytt gäng såna inlägg och stoppa i alla skor/stövlar.

MdM-Cernita
1

Om man tar ett foto på sej själv och ställer en spegel i mitten rakt över näsan och munnen så kan man se hur man skulle sett ut om man var symetrisk på ena sidan och sen flyttar över på andra sidan, det blir helt olika bilder.

Går lätta göra in nåt bildbehandlingsprogram oxå.