Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1573 ggr
eskilina
0

Mentalt godissug

Hej på er!

Idag har jag haft en ganska jobbig dag med en hel del insikter om mig själv… Just nu känner jag mig trött och ganska ledsen Rynkar på näsan

Problemet är att jag just nu bara känner för att tröstäta en hel godispåse… Jag är verkligen inte hungrig - har precis ätit middag - men mentalt är jag jättesugen på godis. Just nu jobbar den goda ängeln på att jag inte ska äta godis medan den lilla djävulen sitter på andra axeln och skriker som besatt efter godis.Obestämd

Vad göra? Alla tips emottages tacksamt!

Hercusblomman
0

läs en bok, se på tv, ut och gå

få tankarna bort från godiset helt enkelt :)

linneaennil
1

Tänk på att du bara kommer ångra det så fort du ätit klart godiset. Du gör ingen glad genom att äta det, utan du tvingas bara börja om på nytt igen när du ätit påsen.

+ att godis inte är gott när man äter LCHF-mat annars. smaken blir sötsliskig

Den som tror sig veta allt

vet inte särskilt mycket

Zolunia
0

Kände nyss precis samma sak. Så jag smälte två rutor 81% choklad och blandade med vispad grädde. VIPS! så försvann ängeln och djävulen.

Känner du att detta inte är nåt för dig så tugga tuggummi eller borsta tänderna omedelbums!

Lycka till!

Johannika
0

Gör något annat! Sätt i gång att diska, städa, dammsuga, prata i telefon, suget försvinner nämligen ganska snabbt om man inte går omkring (eller sitter) och tänker på det. Bryt ovanan och byt ut den mot nåt roligare!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

eskilina
0

Tack så mycket för svaren! Jag gjorde en kompromiss som jag kan leva med; åt två nävar cashewnötter - en och en, så fick hjärnan känna på det där att handen går från skål till mun flera gånger i rad Flört

Kanske lite mycket kolhydrater men som sagt det var en lösning jag kan leva med Glad Nu e det mentala sugetborta!