Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 2842 ggr
AnneliS
0

AnneliS tråd

Hej,

Jag gick med här för några dagar sedan och jag har hållit på i 3 veckor. Jag äter inte strikt LCHF utan jag härmar Anna J.D Jacobsson ganska hämningslöst och jag har hittills gått ner 4,4 kilo.

Jag vägde 79,3 när jag började och jag är 1.60 lång.

Jag är 37 år gammal och bor i Umeå med min man och våra två barn.

Är sjukskriven sedan 7 år men ska börja arbetsträna nu och jag blir friskskriven i höst. Skrattande

Började äta annorlunda för att jag vill gå ner i vikt och bli piggare och gladare så att jag orkar med en återgång till arbetsmarknaden. Det som lockade mig med det här sättet att äta är att man får äta så mycket kött Har alltid varit ett köttmonster. Sen har jag haft ett helt groteskt sockersug som jag nu helt har blivit av med.

Har testat andra dieter tidigare med kortvarigt resultat.

Jag är helt enkelt trött på att räkna points och kalorier och fan och hans moster.

Jag vill bara vara mätt och belåten och kunna göra annat med min fritid än att stå och flappa med kylskåpsdörren för att försöka klura ut vad jag är sugen på.

tack för ordet!

/AnneliS

Empe
0

Välkommen och lycka till!

AnneliS
0

GladTackar!

AnneliS
0

*puff* Oskyldig

kaisakavat
0

Bra tänkt AnneliS - att satsa på LCHF. Goda chanser att det du önskar ska slå in!

Vad innebär att äta som Anna J.D Jacobsson?

AnneliS
0

lite mer grönsaker än lchf har jag fattat det som. Lite en blandning mellan GI och LCHF GI på Anna J.D Jacobssons sätt

Jag använder hennes recept också ganska ofta. Apgod mat

kaisakavat
0

Okej - Tack för länken. Inser att jag ju varit in där förr utan att komma ihåg hennes namn.

Apgod - åxå ett ord!  Skrattande Jag gillar också grönsaker, men tar det lite lugnt med dem ändå.

AnneliS
0

Alla ord med ap- som prefix är apbra! Glad

Än så länge funkar det bra att äta som jag gör och jag går stadigt ner trots att jag inte har så apmycket Tungan ute att gå ner.

Om vikten stannar av så får jag väl fundera på att ta bort något.

Första veckan åt jag havregrynsgröt till frukost men det har jag tagit bort nu. Sedan började jag äta fjällfil med hallon som något slags godis på kvällen och då stannade allt av i några dagar tills jag kom på att hallonfilen bara var ett puckobeteende från förr fast i ny kostym, dvs att jag åt godsaker fast jag egentligen inte var hungrig.

Nu äter jag hallonfilen till frukost istället och sent på kvällen inget om jag inte är hungrig.

Aniara4
0

Kul att se dig här av alla ställen, efter alla år sen sist! Gillar din piffiga frisyr, jag hade en liknande ett tag Flört

Hoppas det funkar bra för dig också!

AnneliS
0

Det var ju faktiskt tusen år sedan vi sågs. Skam på torra land och sånt.

Det här forumet verkar ganska kul även om det blir lite Livets Ordigt ibland. Glad

Undrar hur man fixar till frisyren i verkligheten. Det lär ju involvera papiljotter och läggningsvätska.

Aniara4
0

Ja du borde ju veta.

AnneliS
0

Jajamensan, men än så länge har ju ingen hävdat att kolhydratsätare är besatta av satan så det är nog lungt. :)

Aniara4
0

Du har väl sett den här tråden?

AnneliS
0

woohoo…nu, 4 veckor senare väger jag 73,6 Skrattande

Aniara4
0

Hurra! Det går ju skitbra för dig! Heja på! Glad

AnneliS
0

Japp, är mycket nöjd och firade med att smörja kråset med en baconomelett med fetaost. Mums!

Maia
0

Ap-bra! Flört

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

AnneliS
0

SkrattandeJapp. Ap-bra!

AnneliS
0

Jaha, då har man återfallit i helgen då. Rynkar på näsan

Har varit bortrest till min matkonservativa mor i kombination med Dop och PMS. Hade helt enkelt inte råd att förutom resan bekosta helt ny mat åt henne, så jag sket helt enkelt i det där med kolhydraterna och moffade järnet. Tänkte testa om jag blev gladare av att äta bananer så att säga (jag hörde någon matguru hävda att man skulle bli det). Men jäklarns i min lilla låda, jag har väl sällan varit så sur och irriterad. Jag hade vågen med mig och jag gick upp ett kilo från fredag till söndag men jag hade ändå gått ner 2 hekto från söndagen innan så det känns som att sugen inte är helt tappad.

Nej hej och hå, nu ska här tas nya tag. Jag har i alla fall gått ner 5,5 kilo sedan jag började så det tänker jag inte kasta bort.

Nåt som var bra med det hela var att jag upptäckte att t.ex. mackor inte är så mycket att hurra för.

Skönt att vara tillbaka hemma där frysen är full av smör och kött. Tungan ute

Aniara4
0

Haha, mammor tenderar att ha den effekten! Det tog mig ett bra tag att våga hala fram kylväskan och moffa smör när maten inte räckte till! Skrattande

Nu är det bara att tackla abstinensen så ska du se att de där vattenkilona rinner av igen inom någon vecka. På't igen!

AnneliS
0

Jag tror smör skulle hinna härskna i kylväskan innan vi kom fram. Glad

Men man kan alltid proviantera på närmsta affär. Men jag orkade helt enkelt inte ta tjafset som garanterat skulle uppstå.

Nu har jag ätit ett ägg! Skrattande

Aniara4
0

Jag hade det tufft med min mamma i början, men det har blivit lättare i och med att jag faktiskt gått ner så mycket i vikt, och uppenbart mår bättre. När vi var och åt brunch på Långholmens värdshus i somras tittade hon på buffén och sa glatt "och här finns det väl rätt mycket du kan äta också?" (Det var en massa bacon, korvar, äggröra och sånt.)  Och senast jag var där åkte vi till granngården och bunkrade ägg!

Men jag har också blivit mycket tuffare nu när jag hållit på ett tag och själv är helt övertygad, vilket jag inte var i början. Jag har också haft några rejäla bakslag när jag gjort avsteg och mått SKIT, och det har ökat min motivation att våga vara besvärlig och vägra äta sånt som jag mår dåligt av. Jag kräver aldrig att nån annan ska se till att det finns mat till mig utan tar med ägg och ölkorvar och lite sånt som back-up ifall maten inte funkar eller räcker. Men det är förstås svårare ju längre man ska vara borta.

AnneliS
0

Nu har jag gått ner sammanlagt 7 kilo. Hurra!

Det jag tycker är konstigt är att magen är lite svullen. är det normalt?

Igår gjorde jag bacon och äggmuffins. det var de märkligaste muffinsar jag gjort men apgoda.

Sedan har jag fått med mig min brorsdotter på tåget också. Hon har pcos och jag hoppas det hjälper att äta lchf för henne.

lizaohman
0

Smör härsknar väldigt långsamt. Ett försök (SSS kanske?) gjordes med smör som fick stå framme i 3 veckor. Märktes knappt någon förändring alls på det.

Vecka 3 brukar vara extra jobbig - och så förstås runt menstider.

Du jobbar verkligen på bra! Grattis till viktnedgången, det är ju apbra :)

PCOS ska kunna lätta enligt rapporter från andra här på forumet.

Svullen mage kan ha många olika anledningar. Faktum är att kroppen håller på att omforma sig samtidigt som du tappar fettvävnad. Om du mäter dig istället för att väga dig, så märker du det. Just runt magen och baken sitter fettet hårdare, så om du tappar fettvävnad runt omkring, så syns magen bättre. Det kan vara en av förklaringarna.

Någon berättade om sin man som tappat rätt mycket vikt, men mest på ben och armar :D  En annan berättade att hon minskat i omfång på halsen under en vecka, men ingen annanstans :D  Så det är inte en jämn fettvävnadsminskning över hela kroppen vi talar om. Själv är jag nöjd ifall jag minskar i tjockskallighet…

AnneliS
0

Hej, nu går jag ur Kolhydrater i Fokus.

RockKnappar och att jämföra SLV med Hitler blev för mycket.

Jag har redan varit med i en sekt och det var länge sedan jag hoppade av men resonemangen och paranoian i det här forumet känns för bekant för att jag ska må bra av det.

Jag önskar alla allt gott!

Hej!