Dessertost - kvällstips!
Mmm! Upptäckte just att camembert innehåller 0g kh! Och brie innehåller väldigt lite också!
Kvällssnaskar på lite camembert här…
Det finns billig och god camembert och brie på Lidl t ex!
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
sitter också och smaskar (smält) lidlbrie med fläsksvålar
Själv är jag helt insnöad på gruyere, finns inget godare!
Äter brie precis som andra (icke lchf!) äter bananer: som mellanmål, som tillbehör i matlagningen, före/efter träning, som godis och alltid, alltid skalad. Gillar inte det vita skalet…
#3 Haha… läste det som att det var ett komma eller punkt innan "äter bananer", alltså att det var bananer som du åt som mellanmål osv. Lät bra att du äter den skalad. Fattade när det stod det vita skalet! :D
#4 Måste erkänna att jag åt en banan igår. Valde en mogen och vackert gul. Kostade mig 7:- men jag var desperat. Har inte blivit så besviken på evigheter! Åt knappt halva och slängde resten till torggubbens förvåning.

#2 Word!
Har du smakat Appenzeller? Den är om möjligt ännu godare :D
#5 Jag smakade också härom veckan. Usch vad sliskigt det var! När man äter en tesked av nåt sött nuförtiden är det som att man stoppat en hel godispåse i munnen!
#6 Vi köpte hem båda häromsistens för att ha smaktest, men jag håller nog fast vid gruyeren 

#2 och #6
Jag är från Schweiz och det finns mycket godare ostar an Gruyère eller Appenzeller. Men den får man inte köpa utomlands
tyvärr. Bündner Bergkäse är oöverträffad tycker jag. Eller Glarner Ankeziger. Eller Berner Sennemutschli…… :D
Vänliga hälsningar Stephan

Innebär det att jag kan få äta fritterad camembert?!? WOW! Det är något jag längtat efter….
#10 Haha.. det låter väl som en bra idé! Men vad brukar du använda för olja?
fritera camembert i kokosfett måste ju vara optimalt !!
#12 Ja, jag håller med!

elle baka den i ugn
och tar ut innan det sprickar.
Vänliga hälsningar Stephan