Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1035 ggr
pyre-lena
0

Efterrätts hjälp önskas...

Vi ska ha hem lite folk på fredag kväll eftersom vi ska fira 2 av barnen som fyllt år och jag skulle vilja ha lite efterrätts hjälp/tips. Vad ska jag bjuda på för efterrätt?

Funderade på jordgubbstårta finns det kanske någon "tillåten" tårtbotten men skulle kunna använda sig av?

För några veckor sedan hade vi en likadan bjudning och då bjöd vi på tacos och kladdkaka. Jag hade mixtrat lite med receptet så det var mindre mjöl, dinkel, & mer fett och ågg :o)

På fredag tänkte vi grilla, marinerade karrekotletter, och till det blir det en mastig grekisk sallad med mycket fetaost och oliver toppat med örtkrydda och olivolja. Har ni några förslag på vad viska bjuda på? Vi blir ca 20 till 25 personer.

SirfalasEmy
0

Succinisallad (istället för potatissallad) är jättegott till kött. Byt bara ut potatisen mot lättstekta succinitärningar. Med rå purjolök smakar det himmelskt.

Har sett receptet i en tråd här, men hittar det inte just nu.

Raring
0

Nötbottnar utan socker går bra att ha i tårta (här är en länk).

Skaldemans floridasallad tycker jag förtjänar att lyftas fram, jättegott och håller länge i kylen om det blir något över.

nobban7
0

Enklaste (och godaste?) efterrätten är kanske turkisk yoghurt med bär

[Pennylane1]
0

jag gjorde en hallonpaj typ, använder du sukrin? Jag gjorde mandelmarängbotten, som gräddades till den var fast (tror jag tog två äggvitor , lite sukrin och vispade hårt, sen vände jag i ca 100 gram mald mandel) kokte en smörvaniljkräm på äggulorna lite sucrin och vaniljpulver grädde och smör. Bredde den över när bottnen svalnat och sen garnerade jag med hallon. Man kan ta vispgrädde till men den är liksom alltiett ändå. Väldigt god var den iallafall

SirfalasEmy
0

hahaha, sorry, jag tänkte fel efter att ha läst inlägget. Skäms Det skulle ju vara efterrätt, inte mer till huvudrätten. Aja…