Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 2305 ggr
enor
0

Behöver måltidstips. Hjälp!!!

Har ätit LCHF i två månader nu, men tycker att vardagsmaten blir rätt enformig. Behöver recept på enkel vardags mat som man inte behöver stå i timmar för att laga. Har ni nå tips så skriv gärna.

greensis
0

Wok?
Biff stroganoff (-min)

Lax i portionsbitar i stekpannan.

Stek (1-2 timmar i ugnen) räcker färdigskivad i flera dagar=1 minut.

Coleslaw - tillagning 14min, räcker flera dagar. Pickles & inläggningar direkt ur burken

Fabricati diem, pvnc!

enor
0

va har du i biff stroganoffen?  va äter du till?

Kvinnlig40talist
0

Tips: Korv Stroganoff

Bra falukorv med hög procent kött, minst 60-70 %. Coop har en som heter Herrgårdsfalu och Hemköp har en som är ekologisk. Båda hyfsat bra tycker jag.

- Strimla och stek korven
- Spruta på lite tomatpuré (tub ekologisk)
- Rör om
- Häll på grädde/fetmjölk
- Tjocka på med lite Creme F.
- Låt koka ihop någon minut

Vad ska man ha till?

Man kan steka lite fänkål.

Salladsblad. Gurka. Svamp.

Riven vitkål. Blomkålsmos. Broccolimos.

Stekt fänkål är faktiskt inte så dumt. Lite smak av anis, som jag gillar.

Johannika
0

Stek pepprad kyckling och bacon i hop, lägg i ungsfast form och täck med en blandning av CF och vispgrädde, smaksätt med antingen curry eller sweet chili, en näve riven ost uppepå och sen hyst in i ugnen i ca 20 minuter. Blir fantastiskt gott!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

enor
0

Va roligt med nya recpt, blir sugen på att laga mat på en gång.

greensis
0

Biff stroganoff - fuskvarianten: strimlat kött, vispgrädde, lite finhackad lök, en liten burk champinjoner. Antingen 1msk tomatpuré eller en liten dutt senap eller en liten dutt soja.

Valfria grönsaker till om alls.

Fabricati diem, pvnc!

nobban7
0

Vi har en lchf-cirkel och träffas ett par timmar. På den tiden hinner vi laga maten, äta upp den, diska och prata. En tjej sa ikväll att visserligen var vi några stycken som hjälptes åt men hon tyckte det gick så fort att få maten på bordet. Så inte tar det några timmar att laga mat. Titta gärna i min tråd för tips även om det sällan är några recept där. Glad

Ernst76
0

Köttfärs med chorizo

Enkelt och gott!