Skrämmande matematik!
Jag började dricka kaffe för knappt 5 år sen. Tyckte det smakade illa så jade i sockerbitar… Många sockerbitar! Efter en relativt kort tid var jag nere i två bitar och var mycket stolt! Varje bit vägde 3,6 gram och jag drack ca 5 koppar om dagen…. Så enkel matematik säger följande:
5 koppar med 2 sockerbitar= 5x2x3,6=36gram om DAGEN!!
På en MÅNAD blir det 1,08KG!!
Jag gick ner till EN bit när jag började med LCHF, sen till en halv och vidare till ett kryddmått.
Idag har jag mer grädde i kaffet i stället för socker.
Efter att ha ätit 12 Kg socker per år i 3-4 år är jag nu nere i 0! Är mycket stolt!
Mer skrämmande är att jag åt bröd, pasta, potais, ris, godis, kakor och drack läsk UTÖVER detta! Nu när man vet att kolhydrter är socker så törs jag inte ens räkna på hur många kilon socker det blir utöver sockerbitarna!! Det blev ju betydligt mycket mer än sockerbitarna!
Huva! Tur att man har kommit på bättre tankar! 

Ja, din uträkningen ger verkligen en tankeställare… före LCHF levde jag mest på pasta… socker hade jag inte i kaffe, men väl i te… törs inte räkna…
"still lost in space and time"

Jag kan inte dricka kaffe utan socker (och mjölk) - så jag dricker te. Utan nånting alls i utom te. Men jäklar vad svårt det är för vissa när jag tackar nej till kaffe, en del har inte ens te hemma.
Och jag har inte varit särskilt svår på t.ex. pasta, men jag har däremot ärvt en förkärlek för mackor av min far, så jag åt mackor till mellanmål och kvällsmat och ibland lunch/middag också. Te och mackor, det var standardmaten.