Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 519 ggr
Margareta
0

Trevlig helg 17/11

Det var länge sedan vi hade en godmorgon-tråd så jag startar en trevlig helg tråd.

Tanken med dessa lite "of topic"-trådar är att alla skall hitta någon tråd där de vågar skriva något och därmed sätta lite fotspår i forumet. Man kan ju på varje inlagd tråd se hur många som läser, och det är långt fler än de som skriver…

Lite nyfiken på detta "mörkertal" är jag allt…Oskyldig

Numer pensionär i Nynäshamn

Gittan-Xyz
0

Jag har läst ett tag här nu utan att logga in. Tycker ibland att jag inte hinner logga in. Men synd att man inte kan skriva inlägg då.

Trevlig helg!

JohanW
0

Har löst det problemet genom att ha automatisk inloggning på min egen dator.. Men det är alltid bökigt när man sitter vid någon annan dator och måste logga in själv ;)

Nu tror jag det börjar kännas som lagom tid att röra sig hemåt.. eller kanske vid 16-tiden iaf.

Ska in och handla först, för idag tänkte jag pröva att göra den där goda ostkakan med keso, ägg och grädde - fast med tillägg av saffran och lite honung för att lyxa :) Blev lite avis på folket i fikahörnan som fick saffranslängd!

bila
0

Jag ska också hitta på något gott till helgen, kanske blir det Amiechans ostplättar… mums Räcka ut tungan

Trevlig helg alla!

navarro
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just det trevlig helg pa er alla! Sander ett nytaget foto pa snon, som kom inatt, snart kan 72 km skidbacke vara klar att njutas av. Det har oppnats linjer fran London och Barcelona till Granada. Vad jag forstar ar det latt att ta sig till London och Barcerlona fran Sverige. Det ar bara ett par mil fran flygplatsen till staden och sen ett par mil upp till Prado LLano, som skidorten heter. Har kan man njuta av alla harliga tapas, det ar bara att lata bli att ata brodbiten. I Granada ingår tapas med vin eller ölglaset. Recepten i Granada innehaller manga ganger ister, som man lagar lagar massor av kötträtter i. Allt detta har ju varit forbjudet, nar man jagat kalorier och nu helt plotsigt kan man njuta. Jag har 16 km fran altanen, dar jag tagit kortet upp till skidbacken, men tyvarr blir det lite kallt for mig att andas dar, det skall bli skoj att aka upp nu och prova med denna nya matordning. Kanske fettet gor att aven lungorna smorjs och klarar av att aka nerfor i en slalombacke, I Sverige brukade jag anvanda Lungpuls, som varmer den kalla luften. Det basta ar att jag tror att allt blir battre och gor upp planer, som var otänkbara forut.

Elin_J
0

Hej….Åhhhh på tal om saffran så provade jag igår omelett med saffran och västerbottenost, blev mycket gott!!

Trevlig helg allihop!!!

navarro
0

Vilken tur jag har, kopte saffran igar utan att ha nagon egentlig anvanding i sikte, Nu kommer du med tips Elin_J, som gor att den kommer till anvandning till frukost imorgon. Jag har tyvarr ingen Vasterbottenost, hoppas att det gar bra med Ementhaler, som ocksa foljde med i vagnen, nar jag handlade.

agnetasch
0

TACK,TACK,TACK
Jag satt precis o funderade på vad vi skulle ha för fredags-gott!Ägg, en burk musslor,lite frysta räkor,en halvskrumpen paprika o en bortglömd påse saffran = skaldjursomelett så klart,en paellaomelett.Ibland ser man inte skogen för bara trän.

Mervi
0

Trevlig helg för alla. Jag har också tänkt att göra lite extra gott denna helg. Och så blir det hemmagjort levermousse/pastej enligt Margaretas recept.

[Gitsan]
0

Hoppas att vi alla får en bra helg! Ikväll ska gubben och jag titta på Idol och ta några glas vin. Tidigare idag var jag ute 2 timmar med hundarna, handlade lite till middagen och sov sedan drygt 2 timmar.

Imorgon ska vi besöka det, som förhoppningsvis, blir vårt hem på landet till sommaren. Vill inte säga mer innan ekonomin är säkrad (förmodligen nästa vecka)

Söndagen tar jag som den kommer.

monkan
0

Önskar er alla en trevlig helg. Jag är just hemkommen från Alternativmässan i Oslo där jag lyssnade på Sten Sture Skaldeman samt fick en pratstund efter föredraget, Mycket trevligt och givande. Det var mycket annat att se på mässan också - men det blev nästan för mycket av allt. Vågade mig på en aurorabild med analys… det var ganska spännande…

Imorgon ska vi hjälpa en väninna med flytt och på söndag hoppas jag vi får fint väder och då ska jag ut i skogen på långpromenad med förhoppning att finna trattkantareller. Såg att det fanns ganska mycket häromdagen..

Nu ska jag gå och pyssla om våra sjuka marsvin Ledsen

Airam1
0

#3 - För ordningens skull: Amiechan har uppdaterat en del recept, för att auktualisera dem för nya läsare skulle jag tro. För mig känns det trevligt att mina Ostplättar fick nytt liv Cool

Amiechan
0

#11: För ordningens skull heter jag Amiechan Flört

SysterYster
0

Go kväll go´vänner! Efter att ha suttit på pinnstolar i fem veckor, så kom äntligen våra nya soffor häromkvällen. Så vi bjöd hem några vänner på en riktig fetkväll,…f´låt festkväll. Dom är inte så vana ännu… Redan i förmiddags gjorde jag iordning Airams svenska svinekam (det blev lite lunch också) mums! Ock så stekte jag lever för att dryga ut det med. Lite goda ostar också… Ni har väl sett Airams matblogg? http://airamsmat.webblogg.se

nikita3
0

Trevlig helg alla hälsar skåningen!