Smörgåstårta LCHF

Åh! Ser supersmarrigt ut! Är man bjuden eller? 
recept?

Ser jättegott ut. Är det Ariams botten gjord på äggstanning eller?
ja det är inspirerat av hennes reccept. men inte exakt men typ blanda en massa ägg med några dl grädde kör in smeten i ugnen. och sedan bara skära ut lika stora lager och gegga på smeten man tycker bäst om på med räkor sallad, tomater och gurkor.
smeta på majonäs/cf blandning ca 50/50

Jag låter mig också inspereras av olika recept men inte följa dem slaviskt utan göra som jag känner för och "ta vad jag haver" hemma.
Jag gjorde en smörgåstårta a la Ariam och mina söner märkte inte att det var en annan botten än vanligt utan åt upp den.
De blev lite förvånade när jag sa att botten var äggstanning.
Så jag fick ok för att göra den fler gånger.
Karin

Jag gjorde smörgåstårta med äggstanning och bjöd mina (skeptiska) föräldrar utan att säga något om innehållet! När vi ätit färdigt kom min mamma på att jag också ätit: -Men hur går det nu med din diet när du ätit smörgåstårta!?!? 
När jag berättade att det inte fanns något bröd i tårtan trodde hon mig inte först utan var tvungen att pilla fram en bit "bröd" utan något på och smaka den och då kände hon skillnaden från vanligt bröd! 
Verkar jättegott!! Bokmärker! 
Men va' gott det ser ut och låter!!!
Tack för inspis!
Ska nog göra en "enpersons-smörgåstårta" - lite "krikelinare" över det.. Kan knappt bärga mig!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Jag tycker det är svårt att hitta specifika recept.
Kan någon lägga in receptet på äggstanning här för jag vill också göra en sådan "smörgåstårta".
Många Tack!
LGF

Kör en liten burk keso, fyra ägg och en påse riven ost till en slät smet i matberedaren..Bred ut på en plåt..Sen in i ugnen i 175 grader i ca en halvtimme..
Låt svalna, dela i så många delar som man vill ha..vi hade tre..
Sen är det bara att ösa på med allt gott man vill ha på! Den är ännu godare dagen efter :) Men låt den stå och dra åt sig minst 2-3 timmar i alla fall.
Lycka till!
blir det inte för salt med både keso o ost????

Nix, det är perfekt! 
Vi använder Euroshoppers rivna mozarella.
Oj, jag har aldrig sett färdigriven mozarella…. Det måste jag leta efter… Jag älskar mozarella på pizza - så jag kan tro att det kan va' gott på denna "tårta" oxå.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Ok! Kan vi ta inspiation till fyllningarna nu
Jag börjar med köttisen, som inte är favoriten, (föredrar lax och räkrörorna) men som jag kommer ihåg att jag gjort förrut.
-Leverpastej (kanske Margaretas kycklinglevermousse med färre kollisar passar bättre nu förtiden)
-fint hackade cornichonger, ev.kapris
-riven lagrad ost
-pyttesmå bitar av knaperstekt bacon
-finhackad vårlök, (eller purjo)
-Redigt med majonäs
Den var i alla fall super god, kommer bli flera sådanna.
Ett tipps, snåla inte med röra för det gjorde nog jag, mera röra och den hade varti perfekt.

Massor av röra måste det vara!!
:)