Andedräkts-enkäten
Hej!
Vi är några som märkt av en förändring vad gäller vår andedräkt, i.o.m. övergången till LCHF. Pratar då inte om de problem på detta område som nästan drabbar alla som övergår till denna diet under första halvåret, innan kroppen hunnit vänja sig vid förbränning av huvudsakligen fett, istället för huvudsakligen kolhydrater.
Även om det skulle vara så att det för vissa individer blir fortsatta problem med andedräkten, så tror vi ju förstås inte att det är fel med LCHF för det. Alla andra hälsoVINSTER, talar väl sitt tydliga språk. Ja, men däremot kanske fortsatta problem med andedräkten talar för att det bland vissa individer fordras en JUSTERING av kosten, på något sätt. Ja, eller att nya kosten kan göra vissa känsliga för ANDRA faktorer, och att dessa faktorer i.s.f. kan vara bra att bli varse.
Fortsatta problem med andedräkten kanske är försvinnande litet, bland LCHF:are. Detta tänkte jag att denna enkät skulle kunna ge svar på. Ja, och min tanke med denna tråd, är dessutom att vi skulle kunna samla "alla" reflektioner från er när det gäller detta område. Personliga erfarenheter, och personliga teorier och funderingar…
Förutom att svara på enkäten, hoppas jag så många som möjligt, och framförallt dem som märkt av en förändring av sin andedräkt jämfört med tiden med "normal"kost, beskriver denna. Tidpunkter på dagen när problemen uppstår, allt. Ja, och även detaljer runt MINSKADE problem med andedräkten, genom nya dieten.
För att enkäten ska ge en rättvis bild av problemet på detta område, är den endast riktade till dem som gått på LCHF i MINST ETT HALVÅR, då den oftast övergående acetonlukten då bör ha förvunnit. Om ev. fortsatta problem med andedräkten kan ha att göra med att ni kommit av er i er diet, och börjat om någon- eller flera gånger, och att det fortfarande KAN vara "övergångsproblem" som ni allt jämt deras med, så skriv då något om detta…
Frågan:
Hur är din andedräkt idag, jämfört med tidigare, och då menas tiden med "normal"kost!?