Ägg som i Schweiz
Bland äggrätter tycker jag det här är en av de allra godaste. Och lätt att laga!
Blanda 1½ dl grädde med 2 dl riven ost, typ herrgård, lite salt och peppar. Häll blandningen i en ugnssäker form, där lite smör fått smälta ner. Knäck i 4 hela ägg, grädda i 175° tills äggen stelnat som små gula solar i den lena ostsåsen.
Äts till en god köttbit efter smak 
Låter kanongott! Ska jag definitivt prova. Tack! 

*påminner mig själv om detta*

ska testas, låter gott

Tack för receptet. Men "som i Schweiz"? Jag är Schweizare och från Schweiz, men har aldrig hört om sånt recept.
Vänliga hälsningar Stephan
Om du provar med schweizerost kanske… 
/L

Med vilken 

#6 En av dem. En stor rund 
#6 Ta den nere till höger - den e fast, har en elastisk konsistens och hög fetthalt…..? ?1 

Provade detta igår. Gott och mättande. Vet dock inte om det var så lyckat till entrecoten, en sillbit eller något rökt hade kanske passat bättre. Om man alls behöver något, funkar säkert bra som ensamrätt också.

Käkade denna till köttfärslåda i går kväll. Jag älskar ju ost och grädde så det blev jättemumsigt. Tack för receptet.

låter som en utmärkt frukost….också…

Låter som en ypperlig frukost eller lunch. Måste prövas! Emmentaler är väl typ schweizerost! Mycket hål, 28 % fett 0 g-kolisar!

jepp!
Hos Ica finns ibland också Gruyere - en smakrik ost. Det är utmärkt för den här Schweizer ägg. Eller Tête de moine har jag redan köpt från Lidl, men det finns tyvärr inte i deras normala sortiment.