Vilken magknip!
Jag har kört lchf i exakt tre månader idag! Tappat runt 6, 7 kilo. Av med magkatarren. Ingen migrän. Jag har inga problem med att följa den här kosten.
Igår dock, så lunchade jag med en kompis på stan. Paj! Men jag visste sedan tidigare att just denna restaurangs pajer har minimalt med pajdeg. Så jag tänkte att det skulle gå bra.
Men i morse…. då jäklar högg det till nåt så för….at i magen! Jag fick springa på toa, det gjorde fruktansvärt ont i tarmarna, jag blev kallsvettig och mådde illa.
Efter en stund gick det över. Men jag fick två likadana anfall till under förmiddagen! Nu mår jag dock hur bra som helst.
Nån annan som reagerat så starkt som jag på ett snedsteg? För nåt annat kan det inte vara, tror jag.

Japp, jag, fast att jag bara hållit på en månad.
Jag var iväg förra veckan och det blev just paj faktiskt med baguette och sallad. På natten fick jag magknip, sura uppstötningar och vaknade med huvudvärk. Det ska mycket till för att jag ska göra avsteg nu, det är inte värt det tycker jag.

Ha ha.. kroppen är en förunderlig mackapär.. vad jag förstår så är det likadant för veganer som fuskar och äter kött.. kroppen slutar tillverka de ensymer som inte används och därmed bryts födan inte ner som den skall och tarmbakterierna får sig ett skrovmål som de tackar för med att utveckla en hel del gas!!
Det tar bara några dagar att åter få igång ensymproduktionen!! 
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Detta låter som julbordet jag va på …
http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=a8b8ec98-4f1e-453f-b2f4-08b4f48fca66
Är du strikt förövrigt så går detta över , jag lovar … 
Vill du kunna gå på fest & så, så kan man dricka whiskey … mina erfarenheter (famous groose)
Nej, ett avsteg som detta är INTE värt den smärtan jag hade i dag!
#2 Aha! Det låter ju som en mkt klok och logisk förklaring.
#3 Hmmm… jag och whisky, näe…. ;-) Jag håller mig till det röda!
#4 Ok ^^ du gör som du vill naturligtvis … men det röda ska du akta dig för … :P bättre att dricka vatten till mat ju, samt berusa sig med ren alkohol … :P