Jättegoda ostar
Ett litet tips till er som gillar smaksatta färskostar, lite pyssel men vansinnigt gott.
500 gr (5dl) Creme fraiche 34% häll upp i ett kaffefilter eller ta ett grovt hushållspapper vi dubbelt (typ Torky) lägg i en sil (om man inte har filtertratt) Låt stå i kylskåpet över natten. Nästa dag slänger man bort vätskan som blivit, delar upp så många delar man vill och samksätter med det man gillar. ex. Pepparrot, vitlök, rosenpeppar, gräslök, dill, paprika, rödlök etc. en färdig klatt med "ost" står sej gott och väl en vecka. Billigt blir det och är fint att bjuda på också.
Gräddfil 34% 3,3 kolh/100gr

mmmm… låter smaskigt..skall testa nån dag.. härligt med nya tips.. 
tack! ett billigt recept ska jag genast testa. håller på att ruinera mig på boursinost som är min favvo.
Boursin är även min favvo och hittade den för 14kr styck nu under semestern. Inga Stockholmspriser precis.
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag köpte också Boursin för kring 14 kronor i vår ICA-butik brukar annars köpa den Maxi och där är det visst dyrare.
Då finns det hopp!!! Boursin är en mycket bra ost för mig.
va??? 30 spänn på hemlivs kostade den sist jag köpte. någon som känner till billig boursin i stan så är jag tacksam för namnet på butiken!
fast just nu ska jag ligga lågt m ost, tror att det bromsar upp "fettavgången".
Jag känner på mig att jag skall hålla mig till måttliga mängder av fet HÅRDOST om jag skall få fart på viktminskningen. Boursinost kan mycket väl vara ett hinder, men jag går inte upp på den och den gör mig inte sugen.
Kanske är jag lite trög, men det är väl gräddfil och inte creme fraiche man häller i filtret????

Det beror nog på hur fet ost du vill ha. 
För att få upp fett % tar man creme-fraiche. Vi fettar till allt här