Dagens lunch: Subway
Snabbmat på stan, som man kan äta nån gång ibland (men förmodligen inte om man är rädd för tillsatser):
Gick med kompisar och käkade lunch på vårt lokala Subway, visste redan att man kan få alla mackor som sallad så jag tog en Italian B.M.T. (skinka, pepperoni, salami) som sallad, med majonäs och chipotledressing.
"Vill du ha bröd till?" frågade killen i kassan. Nej, det ville jag inte ha.
"Vill du ha lite dressing på sidan av salladen?" Nej, kör hårt, tyckte jag (hoppas att det inte är socker i majonäsen, men varför skulle det vara det? Chipotledressingen kan det nog vara socker i däremot).
Mycket sallad blev det! Men nästa gång ska jag nog ta nåt med en hel kycklingfilé, skivad smörgåsmat var lite besvärligt att äta. Men det var gott och jag blev mätt.

Subway är en av mina favoriter. Om du tycker om vitlök föreslår jag vitlök - den enda som inte har något socker i sig.
Vilket bra tips!
Jag har alltid undvikit Subway för jag tänkt att det bara var bröd!
Numer pensionär i Nynäshamn

#1 Då ska jag ta vitlöksdressing nästa gång. =)
#2 Ja, det tänkte jag också förut, men så såg jag det där om att alla mackor går att få som sallad och det var ju hur bra som helst.
Har ingen i närheten - men jag passerar ibland när jag är inne i Sthlm
Numer pensionär i Nynäshamn
Tack för tipset!
Jag åt där i veckan. Tog en kycklingsallad med extra bacon och bad om massor av vitlöksdressing. Det var supergott och prisvärt tycker jag, 55 kr och jag höll mig mätt ända till middagen

Låter bra, ska besöka Subway nån dag :)

Jag råkade ut för fundamentalister på min Subway här i veckan. Precis som som nimh beställde jag en Italian BLT, med tredubbel majo i mitt fall. Men det gick INTE att få utan bröd. Man kunde välja sort men inte avstå.
(Låter som mina amriska kusiners morgonandakt)
Till slut orkade jag inte tjafsa utan tog den som den var, fällde upp den i lunchrummet och använde det utfläkta brödet som tallrik.
Hade jag haft gott om tid hade jag ätit någon annan stans, så jag hade inte tid att spänna blicken i dem på allvar.
Fabricati diem, pvnc!

O.o Men vad udda. Det är ju en del av deras meny att alla mackor kan fås som sallad!

#8 Jag måste ha sprungit på någon som hade en dålig dag, helt enkelt.
Jag får försöka igen någon annan dag, för det var inget fel på fyllningen - och så får jag hänvisa till dig.
Fabricati diem, pvnc!

Det står på deras meny till och med, att alla mackor erbjuds som sallader (fast jag vet inte hur de gör med de mackor som är varma, de kan ju inte slänga in salladstallriken av plast i ugnen?) så då måste det ha varit nån som var helt ny och inte fått veta det som du stötte på.
Eller ja, iallafall står det på deras meny på "mitt" Subway.

#10 De värmer köttet bara.

Aha…

Åh, var inte så säker på att det inte är socker i majonnäsen! Billig majonnäs kan innehålla rätt mycket, var själv förvånad när jag läste på innehållsförteckningen på majonnäsen vi använder på caféet där jag jobbar och jag såg att den innehöll 16,8 % socker, och 25 % Kh totalt . I majonnäs!!
Hoppeligen är den vi använder ett extremfall, men be personalen kolla på majonnäsförpackningarna för att vara säker nästa gång!
Underbart tips. Jag har också gått förbi alla SubWay för att det är brödbaserat. Smart, smart, smart affärsgrepp!
Vi kan nu gå till alla andra ställen nu och säga:
"Va? Men på SubWay kan man ju få smörgåsen som sallad! Varför kan man inte det här?"
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

#13 Va?! Socker i majonäs, ja mycket ska man få höra innan öronen trillar av…
Lysande! Jag hade inte tänkt på att man kan få alla mackor som sallad! Tycker att de har gott kött och goda dressingar och har undvikit detta ställe innan på grund av brödet, men nu ska jag ta mig en tur till Subway snarast!
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"
Så klurigt! Vi käkade en del luncher på Subway tidigare, men inte gjort det sedan vi gick in för LCHF, och inte hade jag noterat det där med sallad, men nu så blev det en salladslunch, mums, och helt klart mer prisvärt än den lilla mackan!
Tack för tipset! 
Tjänstehjon åt Bröderna Bus