Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 2767 ggr
agnetasch
0

En glad upptäckt

Bakgrund:Jag lider av BED (hetsätningssyndrom) o har ett väldigt sockersug.
I lördags firade vi Mårten Gås o hur skulle jag klara det efter 3 veckor på LCHF?Men det gick rätt bra,det fanns ju gott om fet gås o mycket vispgrädde i äppeltårtan.Jag mådde inte illa av de kolhydrater jag fick i mig o gick t.o.m ner ett kilo i vikt (!?)
Dagarna efter lufsade jag runt o röjde upp efter festen,plockade in porslin m.m.DÅ hittar jag i köket,på en undanskymd plats,en CHOKLADASK!!!Den hade jag fått i lördags o GLÖMT BORT.Det har aldrig hänt mig,jag lovar,aldrig i hela mitt liv.
Detta måste jag rubricera som en psykisk vinst med LCHF-kost.
(asken ligger fortfarande kvar där jag hittade den=tredje dagen)

Amiechan
0

Åh vad bra agnetasch! *ler lyckligt*

odezza
0

Bara att gratulera! Glad

"still lost in space and time"

Mervi
0

Gratulerar, ett klart framsteg.

Margareta
0

Grattis!!! Det är en seger värd att notera i dagboken och minnas andra mindre ljusa dagar…

Numer pensionär i Nynäshamn

oldwolfie
0

underbart  grattis   till detta  framsteg

jag  har också  upptäckt att  en  chokladkaka mörk  kan  ligga  i  veckor  i  kylen utan att  jag bryr  mej

så nog händer det saker,,,,förr   la  jag  sånt i frysen   o trodde  jag skulle kunna  låta de  ligga  men de  går  bra me frystachokladbitar  också

men de va då  idag  fixar  jag detta

Tilda-T
0

Ett stort steg framåt för dig! Jag vet precis hur "förvånad " man blir första gångerna man upptäcker att man faktiskt inte har satt i sig allt det "smarriga" som blir över efter en fest!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Mervi
0

Det är en härlig känsla att kunna låta bli, att man själv bestämmer om man skall äta det "smarriga" eller inte. Att det inte är suget som bestämmer.

agnetasch
0

Hu,som jag höll på.Jag hade aldrig några "naturliga" rester efter ett kalas; jag lagade medvetet för mycket så att jag dagen efter kunde sucka o säga "oj,här får jag verkligen offra mig o äta rester"
En bit frusen,mörk choklad tillsammans med en munfull hett kaffe,det var mums det.Det gick bra med frusna småkakor också,dom gick ju bra att doppa.Sånt kunde vara nattamat för mig tidigare,gissa om jag hade dåligt samvete när jag smög mig in i sovrummet efteråt.
Chokladasken ligger kvar=fjärde dagen.

[Gitsan]
0

Stor grattis-kram till dig!

Ayla
0

härligt att höra Agnetasch!

själv hade jag stor födelsdagsfest för mannen i lördags, gav mig på att baka en gigantisk tårta (alla älskar tårta i huset!)…utan problem lyckades jag baka kakan, bjuda på den och få en massa över utan att jag själv ens var i närheten av att känna sug efter att smaka! Ändå trista är att jag fortfarande inte vet hur den smakade, men alla andra var nöjda :) så jag förstår hur du känner det!! och alla ni andra :)

Kia
0

Grattis agnetasch……. Det är tufft att bara låta den ligga…..

Jag hade inte gjort så, jag hade nog fått ge bort den eller så hade den fått åka i soperna så jag inte alls lockades av den……

Det är starkt gjort av dig. Hejar vidare:)

agnetasch
0

Tack,ni är snälla som hejar på mig.Jag kan fortfarande inte fatta att det är JAG som har en oöppnad chokladask liggande.Nu känner jag ett jättestöd från er o kan inte svika ert förtroende genom att äta upp chokladen.