Ont nedanför vänstra bröstet?
Sedan jag började med LCHF för lite mer än två månader sedan har jag ibland fått riktigt riktigt ont strax nedanför vänstra bröstet. Det kommer och går och jag vet inte riktigt när eller varför, men det känns nästan som ett knivhugg och luften går liksom ur mig.
Påminner lite om kramp(?) och när det händer så måste jag bara ligga helt stilla och kan inte ens ta ett djupt andetag för då gör det alldeles överjäkligt ont. Efter några minuter går det över och då mår jag bra igen. Har funderat på om jag kanske borde gå iväg och kolla upp det, men jag avskyr att gå till doktorn så det undviker jag verkligen in i det sista.
Jag vet inte om det här hänger ihop med kosten men det har kommit i samband med att jag började, fast egentligen kan det lika gärna vara en ren slump. Tänkte mest höra mig för och se om det är nån som har varit med om samma sak! Jag har ingen aning om vad som sitter där omkring som man kan få ont i heller, min första tanke var typ gallsten men gallan sitter väl på höger sida och lite längre ner? 

Ja gallan sitter på andra sidan
Har du kramper någon annanstans?
Är det på ett och samma ställe varje gång?
Är det kramp i magmuskeln och att du har kramper på fler ställen så kan du pröva magnesium.
Är det alltid samma ställe och inga kramper någon annanstans tycker jag du ska söka läkare, behöver inte alls ha med kosten att göra!
Det kan vara att lungan fastnar i lungsäcken ofarligt så vitt jag vet, men det brukar bara vara ett kort hugg.
Det påminner om nåt jag har haft fast på högra sidan, jag började äta lite vitamintillskott (mest med tanke på magnesium) och då gick det över.

kanske kan vara magen? har haft problem med magkatarr och har bland annat haft ont på vänster sida.

#1 Jag har inte ont någon annanstans och det är alltid på samma ställe. 
#2 Fastnar i lungsäcken? Gud vad konstigt läskigt det där lät. Varför blir det så?
#4 Jag har också tänkt i dom banorna, till och från har jag haft halsbränna och så också. Men jag vet inte om det hänger ihop, då borde man väl ha ont mer i mitten om man säger så. Det här sitter på vänster sida…
Kanske ändå ska prova med magnesium och se om det hjälper. Hoppas det.

tror att magsäcken sitter mer på vänster sida, men är inte säker.