Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 2031 ggr
Tomas2
0

Turkisk Joghurt

Är det någon som har något bra tips om vad man kan göra av turkisk j.??

[Gitsan]
0

Zaziki!

ovkyhn
0

Ät med hallon, super gott.

Marylojs
0

Ät som det är med vispgrädde iblandat för att få upp fettprocenten och ner kolhydratsprocenten. Det gör jag nästan varje morgon :-)

Mervi
0

Jag älskar den lite syrliga smaken och kan äta den som den är. Min man brukar blanda lite yoghurt, lite vispgrädde, lite majonäs och kryddor, tex. pepparrot  till en kall sås. Man kan blanda precis som man själv vill.

Tomas2
0

Intressant!!! Jag tyckte den var supergod som den var men den är ju lite mager i LCHF sammanhang. Skall testa de olika förslagen.

[Saiva]
0

Jag gör som Marylojs. Blandar med grädde för att fetta upp den fast jag brukar blanda i kademumma och kanel… Jättegott! :oD

[Gitsan]
0

Hmmm, jag kanske ska testa att överge min morgomacka snart….. turkisk yogurt, vispad grädde och hallon….. det låter ju underbart. Slänger nog i lite linfrön också. Handlar det imorgon och testar på fredag Skrattande

abella
0

Jag blandar yoghurten med creme fraiche, strör i linfrön, lite solrosfrön och valnötter. Mums!

Ofelia
0

abella; jag blandar också i linfrön och krossade valnötter eller sötmandlar. Äter som kvällsgott.

roma
0

Hej!  Använder mycket turkisk joghurt. Finns alltid hemma. Blandar med lite majonäs, kryddor, purjolök och välavrunnen ananas, blandar i finriven vitkål och får en perfekt sallad som håller sig flera dagar i veckan.

Gör även en god sås som kan ätat antingen kall eller varm. Turkisk joghurt, krossad vitlök, samt hackade inlagda soltorkade tomater i olja. Tag även med lite utav olja rör om,  lite salt och svart peppar, ät och njut.