LCHF...LOTTO eller Harry Boy?
Jag har ett stort behov av att åka iväg någonstans. Kanske till någon Canarieö eller någonstans där jag inte varit.
Bara för att för en vecka få ta igen mig, utan att titta på klockan, äta, sola, läsa en bok och kanske lite vattengympa.
LCHF har ju hittills för mig bara betytt positiva bieffekter, så det borde ju gälla även cosmiska vibbar. Nu är min fråga:
Vilket turspel ger bäst utdelning för LCHF-are?
Hmm…Keno kanske? Tänk er gubbarna på stranden sitta och säga, så där nöjt, "Keno…fett bra…"

Men åk iväg på lchf-kryssning och testa enarmade banditerna

Jag har haft hygglo utfall på trista Trisslotter
men bara när jag redan ÄR stadd vid kassa för det är bara då jag köper lotter.
Fabricati diem, pvnc!

Jag hade för ett antal år sen en kompis som skapade sitt eget lotteri. Varje vecka la hon undan en tia i en burk, motsvarande kostnaden för ett visst lotteri. (Dagens motsvarighet skulle kunna vara att man lägger 25:- som en trisslott kostar.) Efter ett år öppnade hon burken och voilà! hon hade vunnit 520 spänn!

Lotto kan du glömma för där har jag redan reserverat storvinsten för mig själv!!!!!!!!!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ja, men Zepp…..När jag nu vinner på Harry Boy, som jag just tagit en promenad och köpt….så bjuder jag ju med dig på resan.
Kan jag inte få vara med på din storvinst då?… litegrann
Ojdå, är vi givmilda idag? jag behöver en likadan vecka som dig, får jag också följa med???

Japp! Jag ska bjuda ett helt gäng.
Så på e.m. efter sol, bad, vattengympa och siesta ska vi sitta tillsammans på balkongen, bekvämt tillbakalutade med fötterna på bordet, äta smör och dricka mängder med vin.

#4 - Det var ett bra lotteri tycker jag! 
En hygglig vinst, kanske man skulle satsa 25 kr i veckan?
"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh
#6 Ja men Harry Boy har ju jag satsat på… Hittade en häst som hette Too Fat for Credit…fast sedan tog jag fel på vilket nummer den hade, så det blev en annan häst jag spikade…
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Nu har jag varit i Farsta Centrum, fick tipset att åka dit sent då blomsterhandlarna på torget sänker priserna strax före stängning. Jag orkade inte vänta längre än till 14.30 men fick iallafall med mig 6 fina blommor för 55:-
Det var ju en vinst i sig!!
De skulle ha öppet till minst 16.00 idag så ni som hinner skynda fynda
Nu har jag sopat balkongen och sitter här och äter laxpudding och tittar på blommorna….
Kan se mig själv sitta här imorgon bitti med min gräddkaffe, räknandes pengar och söka efter resor på nätet.
Lycka till oss och Trevlig Helg!