Yoghurtglass
Det här receptet kanske någon annan redan har hittat på, men igår gjorde jag så här.
Tog tre ägg och delade gulor och vitor. Vispade gulorna med 1 mask sötningsmedel.
Vispade vitorna till hårt skum i en annan skål. Lade försiktigt vitorna över gulorna och vispade sen grädden i samma skål.
Blandade vitor, vispgrädde och ca 3 dl turkisk yoghurt och frös sedan i låga plastformar. I bottnen av formarna lade jag lite mandelspån.
Glassen blev jättegod, men är stenhård när den är djupfryst. Därför är det bra att ta den ur formen och skära portionsbitar, som sedan är lätta att ta fram.

Jag ställde frågan för en vecka sedan varför man inte använde ägg vitorna i glass, och det var några som sa att det inte var en jätte bra idea?
Personligen, märke jag ingen skilnad i smak, och din recept låter också gott, men har du hört något liknande om ägg vitorna?
http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=36b2f75d-196f-43fb-a104-53c3bf789921
I allafall, vad tycker du om att lägga till lite vanij pulver i din glass? 

Jag gjorde ett försök med min gamla glassmaskin för ett tag sen 
3 hela ägg + 3dl grädde + en mosad ananasskiva och lite spad som enda sötning.
Blev riktigt förvånad över hur bra det blev.
Snabbt och lätt också.

Hur mycket grädde tog du?
Och hade du någon smak i?
Låter gott annars. Saknar min glassmaskin och måste nog köpa en ny nu när sommaren snart är här.

Jag köpte glass maskin igår!!! ska prova den i helgen.

Jag gjorde den glassen med 100gram hallon och den smakade mer eller mindre skit. Jag saknar min laktosfria gräddiga glass…
Jag hade faktiskt lite vanillinsocker i min glass, ca en tesked. Man kan säkert ha andra smaksättningar också.

Jag tog lite vaniljpulver. ;)