Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2269 ggr
metezz
0

klara man LcHf på detta

Grönsaker

kött

olivolja, rapsolja (ekologisk).

och mjölkfritt smör och margarin..

ister

detta är allt jag kan äta…

kaisakavat
0

Inte margarin helst. Dåligt som människoföda, innehåller kemikalier och fel fetter..

Förutom det du skriver t ex: Fisk, fågel, ägg, charkvaror med lågt kh-innehåll, kryddor, feta mejeriprodukter (grädde, crfr, smör), keso, m m…

Nötter, vissa bär (hallon, blåbär t ex), mörk choklad, Kaffe The…

Hur menar du?

Det är ju bara att äta på tills man är mätt!! Skrattande

Lava
0

Margarin skulle jag avråda dig ifrån. Det andra är ok.

Pasi
0

Skaldjur och hemmagjord majonäs fattas i din lista!Flört
Eller tål du inte ägg/skaldjur?

magma
0

#0:Varför är det allt du kan äta???

Kött, grönsaker och smör är en utmärkt LCHF beroende på vilka grönsaker du väljer, hur mycket smör osv- dvs fördelningen dem emellan..

blackeyes
0

Grönsakerna då? Som jag läser din undran är du laktosintolerant, men grönsaker, hemgjord majonnäs och annat borde du kunna äta.

lizaohman
0

Hallåj, kolla i listan till vänster, så ser du "vanliga frågor & svar", en suverän första info till nybörjare. Det ska också finnas en mycket bra liten skrift om vilken kost som är lämplig. Kanske någon kan länka den? Vete 17 var den tagit vägen!

nimh
0

Jag misstänker att Metezz är allergisk mot det mesta, t.ex. mjölkprodukter, fisk/skaldjur och ägg… Det brukar vara det "kan äta" betyder.

Det finns laktosfritt smör, men om det är mjölkproteinet du inte tål så är det nog ganska kört.

nimh
0

Nehej, nu hittade jag en annan tråd av Metezz och hon klarar tydligen ägg och fisk…

lizaohman
0

Smör kan kokas och skummas för mjölkprotein-intoleranta, eller så kan man köpa ghee i vissa affärer. Återigen, var finns länken med den lilla foldern om vad man ska äta, någon som vet? Den vore väl bra att ge metezz?

milky
0

Jag funderar på detta med mörk choklad.

Brukar ta en liten bit, 2ggr i månaden.

Oftast står det ingen innehållsdeklaration på chokladkakorna. Vet att man ska hålla sig till minst 70%, men hur mycket kolhydrater är det i mörk choklad, om man nu kan göra en generell överskattning?

:)

frukaos
0

Marabous 86% ligger på runt 16% och Linds 90% på ca 14% om jag inte missminner mig.

milky
0

Tack snälla för svar :)

Medlem
0

Smälta smör hemma för att få ghee är både godare och billigare. Passa på att hamstra smör när den är billig och gör egen ghee som varar i flera månader.

Wildrat
0
JAUS
0

Innehåller inte marabous choklad veg.olja och annan skit? Bedrövligt smakar den i alla fall.

JAUS
0

Klarar du inte kokosfett? Annars är ju ister bra att steka med också iofs. Det ser helt ok ut enligt mig. Förutom margarinet så klart, sen är jag tveksam gentemot rapsoljan som jag undviker om jag kan.

[Pennylane1]
0

Hur mycket smör  behövs för att få ett kilo? Jag köper ett kilo för 99, har trott att det blir  billigare men jag kanske har fel?

mumin61
0

Hur gör ni ghee? Vad ska det användas till?

[Pennylane1]
0

så här

det används att steka i eller som smält smör

JAUS
0

#17 Smör innhåller 80% fett så det behövs 1,25 kg smör för ett kilo ghee.

[Pennylane1]
0

tack! Då är det ju dyrt det jag köper!

mumin61
0

Pennylane1 Tack så mycket

JAUS
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här är en video om hur man gör ghee.