Jag har blivit vacker...
Jag har insett en sak med lc/hf-kosten… den har gjort mig vacker! Nej, inte för att jag har finare hy nu, eller för att jag har blivit smalare (ett par cm här och var) eller för att jag inte har massa finnar utan för att jag ser på sig själv i spegeln och är NÖJD med vad jag ser.
Det växte fram efter hand och någon gång i somras insåg jag det. På något vis är det väl officiellt nu när jag erkänt för er ;-)
Det kanske har hjälpt att hjärnan fått det fett den behöver för att må bra :) Hur som helst får man gratulera - det är ett stort steg framåt att tycka om den man ser i spegeln!
För ett antal år sedan såg jag för första gången egentligen något i spegeln som jag absolut inte gillade, och när jag då vägde mig insåg jag att mina alltmer osunda vanor att dricka läsk + äta choklad osv till vardags i kombination med mitt jobb (= kontorsarbete) fått mig att gå upp 20kg.
Nu hade 15 av dem redan hunnit försvinna när jag hittade fram till LCHF, men jag kommer fortfarande ihåg den känslan, och det var inte kul :P

Gratulerar Amiechan, och va bra att du vågar erkänna det officiellt!
Utbrändhet är inte bra för utseendet, det kan jag intyga. Numera blir jag glad av att möta mig i spegeln, då jag ser en person med glada skrattrynkor och med glimten i ögat… Det stärker verkligen självkänslan.
"still lost in space and time"
Häftigt…. det blev en ny punkt på vår redan långa lista av förbättringar…
GRATTIS till känslan, den kommer Du att leva på länge…
Numer pensionär i Nynäshamn

Det ar sa som jag kant mig sedan den 17 oktober, det liksom smakluckar av gladje och allt kanns bra. Efter den forsta veckan berattade jag ju om att mitt eksem inne i hoger hand blivit battre, jag hade trott att det var av musen och att materialet ar svart plast. Nu har det kommit tillbaka, men pa ett annat satt, det kanns som om att det haller pa att laker ut innifran och jag undrar om nagon vet hur det ar nar man anvant kortisonsalva under manga ar, inte mycket men da och da, lagrar sig detta i fettet under huden. Isafall kanske det nu ar pa vag att forsvinna, om jag satt igang att branna fett. Nar jag laser pa natet om atopiskt eksem, ser jag manga inlagg och manga som har stora besvar. Hoppas att LCHF ocksa ar bra for dessa svarigheter. Lika som diabetes, Depression ar det sakert mycket som blir battre och att vi undan for undan far reda pa detta.

Tack för att du ger oss hopp!
I speglarna här hemma hos oss bor fortfarande Odjuret,men nu kanske man kan tro att Skönheten ska flytta in så småningom.
Nu går det att kika in i mitt fotoalbum här på sajten för att se hur "skönheten" ser ut. Visserligen inte till vardags, men ändå ;-)
Så fin du är i din brudklänning…
Gud vilken vacker brudklänning! Precis så har jag föreställt mig min som jag förhoppningsvis ska ha någon dag! :-)