Ett till gott recept. Rena festen!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Det där såg gott ut. Har bokmärkt din blogg.
Karin

Vilken bra blogg! Har också bokmärkt den.
"You just have to belive…"

Såg riktigt smarrigt ut …måste provas snarast…..
Jag antar att det var gott…….Hur stor form använde du??hur många räckte det till ungefär…????
nenna31
precis så fast utan keso gör jag! Mindre kolisar och men lika gott!

Men jag älskar konsistensen det får av keso. Jag använde en vanlig rätt liten form, har inga mått just nu, men kan kolla. Delade den i sex bitar och de bitarna var nästa för stora, iaf om man ska ha den som efterätt med grädde och hallen, man blev alldeles FÖR mätt. Hälften hade nog räckt.¨Kul att ni gillar bloggen! :)

kolis…..
Tack för tippset ska ha ett gäng här på fredag…..kan passa bra till efterätt då…..vi blir 6 st …..då lär det räcka och bli över…..en extra bit till mig……trallallala

Ja, den blir ännu godare om den står en dag. :)
mitt favoritgotta är att mixa ihop ett ägg och 1 dl grädde (man kan säkert blanda i keso med om man vill!) och saffran plus liite sukrin och hälla i en liten skål och köra ett par minuter i mikron på låg effekt… snabbt och gott! Men se till att vispa noga helst mixa! Jag gjorde sist och bara rörde,,, då blev det vita klimpar i av äggvita och det var INTE gott!!
Själv gör jag saffransostkaka med 6ägg, 500g keso, 2,5dl grädde o 1påse saffran. Vispade kanelgrädde till den en gång men höll på att föräta mig så det får inte bli ofta.
Pennylane1, hur blir konsistensen utan keso? Allt som är gott med mindre kolhydratinnehåll är välkommet då jag försöker slippa mediciner för min diabetes. Har du samma mängder för övrigt som kolis förutom keso?

Kanelgrädde låter himla gott till, det ska jag testa. Även om hallon & saffran går himla bra ihop, tycker jag. Fast då är det ju en del kolisar i hallonen också, förstås.
Lätt att föräta sej, faktiskt.. :)
Jag undrade också lite över konsistensen utan keso?
jag har samma mängder , eller rättare sagt, samma proportioner, det beror lite på hur mycket jag gör… se #9 t.ex.
Jag tycker det blir bättre konsistens, det kan bli vattnigt med keso, plus att jag inte är så förtjust i den där gryniga konsistensen. Dessutom vill det bli salt av keson..Mängden blir givetvis mindre… men med fyra ägg och 4 dl grädde blir det till en normal form om än lite tunnare än kolis.
när du gör i ugnen i en form vispar du ihop grädde+ägg med en visp?
sorry, sorry såg att i #9 har du skrivit att du vispar ihop ägg+grädde. Blir detta samma konsistens typ som med keso så har jag fått något som jag kan få äta oftare än den med keso. Mycket tack!

du får testa , jag tycker det blir likadant minus det gryniga!