Blir så trött på mej själv
Funderar starkt på att dricka äggmjölk nästan hela dagen och äta ett mål bara. Jag står still på mina 87.5 kg som jag vägde för 2 år sedan. Har stått still länge.
Igår fuska jag med en glass och dippa morötter så hade jag gått upp 2 hg. Gick ca 9 km igår. Jag vill komma under 86,9 som jag stod på i nov. Har ätit den här kosten i 7 - 8 mån. Ska det vara så svårt.
En kompis till mej har gått ner 28 kg med den här kosten, hon är yngre än mej. Hon sa igår att jag får sluta fuska på kvällen. Vill gärna ta 2 hårda mackor med ost på. Om det är tröst eller vad det är. Är arbetslös och det är ju inte kul i det långa loppet att vara.
Samma sak med midjan den mätte 97 cm i aug förra året, den är nu nere i 102 cm. Att det ska ta sådan tid. Den ska ju mäta max 88 och det fattar jag inte hur jag ska få ner den till det.
Är det nån som kan komma med goda råd.
Ha en bra dag
Kroppen är verkligen ett mysterium. Jag tycker den gör tvärtom lite för ofta. Ökar man på promenader så går då inte jag ner direkt, men om man regelbundet går samma sträcka så kan det helt plötsligt släppa. Precis som om kroppen känner på sig att det är lugnt, dvs det finns mat.
Kanske man ska tänka tankar som inte har med mat att göra under dagen. Kanske våra stressande mat-och-vikt-tankar stressar upp våra kroppar och gör att vi går på sparläge via hormonerna. När man inte ens tänker en tanke på viktnedgång, då kommer den ibland.
- Nu ska jag ut och gå för att det är så skönt. Inte stressa.
- Nu ska jag äta för att det är så gott och verkligen njuta.
- Nu ska jag bara njuta av livet här och nu.

Du kanske behöver se över vad du äter igen. Kanske är det de där mackorna på kvällen som ställer till det eller så är det något annat. Kanske blir portionerna för stora, kanske äter du mer än vad du behöver för att bli mätt. Det kan finnas många skäl. För mig fungerar det bäst om jag minskar lite på fettmängden och äter lite mindre portioner.
Mitt råd är att prova nya sammansättningar av kosten men att hålla sig borta från allt för mycket kolhydrater. Prova nya sätt i alla fall 2 veckor för att se om det fungerar.

Mackor på kvällen??
Den som äter stärkelse och dessutom på kvällen får inga resultat.
Hårt bröd är lika illa som mjukt.
Det blir inte ett dugg nyttigare bara för att vätskan är borta, snarare mer koncentrerat.
Gå in för att äta middag rejält med bra mat så du står dig hela kvällen så kommer du att få resultat..
Gå inte i fällan att svälta dig med äggmjölk.
Det är fel sätt att använda den
Håller helt med #3.
Är det så att du absolut inte vill utesluta mackor så titta efter recept på "lchf-vänligare" bröd som du kan göra själv. I vänsterkolumnen har du en rubrik som heter "Mat - Recept på bröd och brödbaserade rätter".
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
wickan57, själv vill jag inte gå o sova med hungerkänslor så jag får planera dagen noga så jag hinner med ett kvällsmål som inte höjer blodsockret alltför mycket. Något som brukar funka för mig är avocado, några klyftor citron o något protein (igår blev det några skivor hemgravad lax). Mejeriprodukter på kvällen ger för stort blodsockerpåslag till nästa dag. Om du vill gå ner i vikt så är tyvärr smörgås inget jag kan rekommendera då jag själv fått utesluta det helt. Om du ändå inte kan avstå så gå ut på långpromenad efter hårdbrödmackan till slut ledsnar du, det gjorde jag (inte på promenaderna men på uteblivet resultat p.g.a för mycket kolhydrater). Grönt te är något jag kan rekommendera för det ger mig själv lägre blodsockerpåslag o det dricker jag efter varje måltid o flera koppar på kvällen MEN ingen tillsats typ mjölk till för då går "effekten" förlorad. Nu tänker du kanske "det var ett himla tjat om blodsocker jag är ju inte diabetiker" men det är ju så att vi får alla påverkan på blodsocker vid intag av bl.a kolhydrater bara det att diabetiker i princip har nolltolerans mot kolhydrater. Kolhydratintag-insulinpåslag-fettinlagring om man inte gör av med all "energi" man intar på ett eller annat sätt.
Hoppas du fått lite hjälp av mina rader ovan. Lycka till!