Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1558 ggr
andrea365
0

Äter jag för lite?

Skulle jättegärna vilja ha er åsikt….när jag lägger in i min mat så hamnar jag alltid under 1000 kalorier…vilket jag tycker låter lite. Jag är kvinna, 171cm och väger 62 kg. Jag är inte ute efter att gå ner i vikt direkt. Det här har jag ätit idag:

Frukost: 2 skivor bacon och 2 stekta ägg, kaffe med mjölk

Lunch: Isbergssallad, strimlad rödkål, två burkar tonfisk i olja, ca 7-8 oliver och lite solrosfrön på.

Middag: två biffar med ost ruccola

Hmm, det låter lite, men jag har varit mätt och belåten hela dagen, lite hungrig innan middagen bara…vad tycker ni?

Listeria
0

För lite ja! Du skulle kunna byta ut en del av proteinet mot fett (två burkar tonfisk känns jättemycket ex..) för att få upp energinivån utan att behöva äta dig megamätt. Blir mer ekonomiskt om inte annat :)

andrea365
0

ja det har du rätt i, det var dock två väldigt små burkar…ska kolla hur mkt en burk innehåller imorgon, men det känns lite med bara en burk, då måste jag fylla på med ngt annat som sagt.

Listeria
0

ah okej.. men jag skulle hur som helst slänga på en extra klick smör eller fet sås till varje måltid iaf. För det är ju inte särskilt hälsosamt att äta för lite enregi i det långa loppet.. Dock ska du inte tvinga i dig mat utan din kropp kommer säkert känna av bristen tids nog och signalera att det är dags att äta mer ;)