Börjat använda minmat...
Jag har precis börjat använda minmat och det verkar inte allt för krångligt men hur gör man när man lagar mat till hela familjen? När man gör t.ex moussaka som jag ska göra ikväll med 850 g blandfärs, 950 g aubergine, 500 g krossade tomater, 275 g laktosfri grädde, 200 g philadelphiaost och ca 3-4 msk olivolja. Funderar även på att ha i lite hackad spenat och kanske något mer när jag läst receptet
och som jag glömt nu.
Hur gör man för att räkna ut vad en portion blir? Av det här blir det ca 6 vuxen portioner. Vi är 3 som äter som vuxna och 4 som äter som barn alltså 5 portioner + en matlåda 
Vet att jag läste någon liknande fråga tidigare men hittar inte den tråden 

Dela upp maten i ungefär lika stora delar t.ex. 6. Så dividerar du bara mängderna med det talet!
T.ex: 850 g blandfärs / 6 = c:a 142 g per portion!
Använd ett oifyllt datum,
- Väg den färdiga rätten, totalt.
- Lägg in ingredienserna med hjälp av SLV's eller din egen lista som ett "matintag" - under "Dagens Intag".
Summera ("Totalt") - Kopiera eller skriv av värdena som du får i mittenkolumnen.
- Gå in på "Min Mat"
- Lägg in din anrättning som en produkt.
Använd den totalvikt som du fick fram när du vägde rätten (närings-uträkningen av ditt intag av denna rätt kalkyleras sedan på denna gramvikt). - Glöm inte att SPARA.
- Väg därefter hur mycket en portion av denna rätt väger - och ange den vikten när du lägger in ditt matintag framöver.
Jag hoppas detta hjälper dig lite…?
Annars kanske inläggen i denna tråd ge lite mer tips:
MinMat.net - så här gör du
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Ja så enkelt man kan göra det.. tänkte inte alls så. Varför ska man göra det enkelt för sig?
Tack!