Info på engelska?
Det är helt för jävligt att jobba som sjuksköterska och se hur diabetes förstör folks hälsa!
Igår hade jag en patient som förmodligen kommer att förlora sin stortå. Ett megasår som han fått under sin sjuhusvistelse! På två andra tår har det blivit små svarta fläckar…
Efersom jag förmodligen (vet inte helt säkert, men jag går för att jag inte får) prata om annat är metformin och insulin, fettfri kost och massa motion så tänker jag att om jag sticker till honom (och andra som verkar var öppna) ett infoblad så kanske någonting går igenom. Naturligtvis som privat-mia och inte som nurse-mia.
Kan man göra så?!
aswedishsmorgasbord.com
Thats it?!
Ska jag köpa böcker och dela ut är det det du menar?
aswedishsmorgasbord.com

Jag tror att Annika Dahlqvists kostprogramm ligger översatt till engelska på hennes blogg - det kan ju vara värt att kolla i alla fall.
#3 Tack! Jag ilar dit omedelbart!
aswedishsmorgasbord.com
Här finns också information och länkar om Diabetes och Lowcarb
http://lowcarbdiets.about.com/od/prediabetesanddiabetes/a/diabeteslowcarb.htm
på engelska
Ja fy, det är fler än du som skrivit om detta dilemma, att veta vad som kan bota människor men inte få ge ut informationen. I Sverige är det i alla fall godkänt att ge dessa råd numera, i fall av övervikt och diabetes. En stor seger! Jag minns en psykolog som gav privata kostråd för att hjälpa patienter (typ: JAG gör så här och så här) men det hjälpte inte, vårdcentralens dietist hoppade på henne så det stänkte blod!!!
men… får man verkligen inte det när socialstyrelsen godkänt LCHF som diabeteskost?
Jo, men aussiemia bor och arbetar väl i Australien??
Kanske inte i Australien, men man kan väl i alla fall få säga "In Sweden they….." 
Sindri: Det var en bra lösning och kan ju funka på både kollegor och patienter!!!
Ja, jag både bor och arbetar i Adelaide iSouth Australia. Och jag tror som sagt att jag inte får prata om alternativ medicin när jag arbetar inom den tradionella.
Problemet är att jag känner att jag är lite svajig nar det gäller att förklara, därav min fråga om det finns något översatt till engelska.
aswedishsmorgasbord.com
jaha! Ok då förstår jag!
Här finns Annika Dahlqvists länkar med engelska texter.
Det är inte alternativ medicin. Be dem kika på http://www.nutritionandmetabolism.com om de är skeptiska. Det är väl studerat i flera årtionden nu…