God morgon - god natt
När man är hemma (och ibland borta) så säger man "god morgon" (eller hej, kanske..) och "god natt". Är medlem på andra ställen med liknande tråd. Tycker det är ett trevligt inslag att hälsa och säga god natt (eller på återseende..).
Så jag börjar med att önska all god natt!

God morgon!

Godmorgon från Gävle med. 
God morgon från Linköping 
God morgon från Sundsvall/Timrå
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)
God morgon från Västerås 
http://www.winthers-skafferi.se/
En alldeles förträffligt god morgon till alla er från ett snömoddigt Stockholm!
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Pinsamt… jag hade glömt att jag hade startat den här tråden…
Så hej, på er, allihop! =) Kul att se er alla!

God natt från Gislaved
Go kväll från Uppsala
Godnatt. Snart.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

God natt!

Dags att ge sig för idag. Kan ju vara käckt att komma i säng innan det blir morgon… 
Natti, alla goa själar!

Godmorgon bitti från Hallstahammar! 
Stefan Bloggar här på sajten
Stefan bloggar också här, på extern sajt

God morgon!

God morgon säger jag, som inte somnat än :) Hoppas du sovit gott!

Godmorgon alla glada här på tråden.
Godmorgon alla! 

Morsning korsning från skrivbordet.
Cyklat till jobbet i snömodd med livet som insats. Leve dubbdäck till cykeln!
Fabricati diem, pvnc!

Att du tordes :O
Jag skulle cykla en vinter till affären. I min enfald trodde jag att jag skulle kunna cykla på en ren isgata (var inte så lång, så jag chansade)..*dummare än dum* Ramlade omkull 2 ggr. Folk gick förbi och ingen brydde sig…shysst! 

God middag från Uppsala.
Det är allt tur att den här underbara sidan finns. Den gör det lite trevligare i vardagen. Alla fina fina människor här som hjälper och stöttar varandra.
Det är fantastiskt.
En stor kram från Uppsala med tror jag att det får bli.

God middag på er! Hoppas alla har haft en god natt - vaken eller sovandes - och att alla får en toppenbra dag!
Idag har jag tänkt röja i skafferiet. Där finns MASSOR av saker som aldrig ens borde ha kommit in i mitt hem… Fast när jag köpte dom så visste jag ju inte bättre…
God eftermiddag!
Nu piper jag från jobbet, via bageriet för semlor, och sen ska det hem och njutas.
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Godkväll bitti från Hallstahammar! 
God kväll och snart god natt.
Ska upp tidigt imorgon.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

God kväll från Tanum. 

Skafferiet är rensat (i alla fall undanröjt…) och urtorkat! Nu har jag bara kylen kvar…
Go' natt på er alla, sov gott!

God middag! Här vankas besök om en liten stund. Sonen är på ingång! =) Har inte träffat honom sen julafton så det ska bli riktigt trevligt! 

Så var den här dagen slut. Har haft en jättebra dag! Inte bara att jag fick umgås med min son, men magen har varit nöjd idag. =)
Synd att tråden försvinner så fort i listan.. När man inte ser så glömmer man…
Nattilutt!

Gomorron, eftermiddag eller natt. Sitter i soliga och varma San Diego och kurar över en kopp kaffe. Försöker vakna till lite för jag är nattjobbare och sover dagtid m.a.o morgon för mig. Så med nio timmars tidsskillnad och natt i Sverige men eftermiddag här så kan jag använda alla tre…

Nattelinatt. Ska snart försöka sova faktiskt, men ibland är det svårt att slita sig från datorn…*s*
Eller, skajag säga god morgon? 

Go middag på er! I hjärtat av Bohuslän lyser just nu solen. Helt ljuvligt ute (så varför sitter jag här egentligen?
)!
God eftermiddag från Örebro elr. Lindesberg , åker ju hem snart från jobbet

Dags att bli omhuldad av täcket.
Tackar för all trevlig läsning man har fått idag! =)
God natt på er!
hehe #34 hälsa till gamla Svedala och Linde
håller mig här nere i småland nu mera. Sov gott alla och en riktigt bra dag till er som är vakna och har "dagen" framför er!

Ja, jag antar att kudden är nästa hållplats!
Jäklar vad det är tråkigt att borsta tänderna bara!
Sov så gott allihopa!

ne nu ska jag verkligen gå o lägga mig, håller på o gäspa käken ur led o tårarna bara rinner för jag är så trött… men det är ju så kul o läsa allt som finns här inne… :)
Godnatt!! Nattinatti sov gott!
Godmorgon från Valdemarsvik 
#36, ja jag hälsar. 
God förmiddag, är på jobbet igen.
Ha en bra dag allihop. Äntligen fredag

God dag.
Sitter på jobbet och väntar på att tiden ska gå. Varit en hektisk dag fram tills nu, men nu väntar jag bara på att få gå hem och ha en lugn mysfredagkväll.
Hoppas ni får en mysig fredagkväll ni med. kram på er

Får väl önska alla en trevlig helg. Börjar väl snart bli dags att avrunda jobbandet och ta helg.
god eftermiddag sitter och väntar på min allra käresta
i kväll ska vi äta brieost och räkor

Idag har dagen gått åt till att handla och laga mat…. Vad dagen har i sitt sköte i morgon återstår att se.
God natt på er!
Godnatt på er och trevlighelg

Godmorgon från Versailles
God förmiddag, och en skön helg.
God middag! Solen skiner över Hisingen (även om det finns moln). Jag är alldeles ensam hemma; har ätit min äggmjölk till frunch, och funderar över vad jag ska hitta på. Det ser skönt ut ute; en liten promenad kanske.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

#19 Jag cyklar året om - med dubbdäck sedan jag cyklade av änkestötsnerven i ena armbågen (och, JA, det gjorde ont tills det läkte ihop!)
Ska snart investera i en ny cykelhjälm så blir det ännu bättre!
Lite är tjurskallighet, lite är balansvana, så det går rätt bra på vintern också.
Fabricati diem, pvnc!

God middag allesammans! En solig dag i Bohuslän idag! =) Det betyder att man kan se hur skitiga fönstren är.
Då finns två valmöjligheter: Man putsar dom eller har persiennerna nere så man slipper se det. Just nu väljer jag det senare. Har nämligen ingen lust att putsa fönster idag (heller). 
#50 Man kan gå ut i solskenet också! Jag försöker också förlika mig med mina skitiga fönster; jag vet att även om jag putsar dem så ser de snart lika skitiga ut…
salta vindar från havet.

#51 Mina fönster är inte saltstänkta, men jag har en bergknalle bara 1,5 m från mina fönster. När snön rasar ner från taket (fyra våningar upp) så säger det splasch och det rinner slask nerför mina fönsterrutor. Så jag har bestämt mig för att inte putsa fönster förrän snön är borta.
Hm.. Effie, det är lite spöklikt att titta på din avatar… Det skulle lika gärna kunna ha varit jag på den bilden! Kanske inte om man sett en större bild, men i den storleken…
Nice! Eller skrämmande? Beror nog på vem som ser… 
Nattinatt!

God morgon!
Vi har haft nattvandrande barn i natt så jag har bytt säng flera gånger. Är det detta som kallas att bo på vandrarhem?
Fabricati diem, pvnc!
Godmorgon.
Har precis sett starten på vasaloppet. WOW
Vilket lämmeltåg.
#53 Motion och sömn samtidigt.
Hoppas det var bra sängar du vandrade mellan, spjälsängen brukar inte vara nån höjdare.

#54 Nejdå, spjälsängen åkte ut när lilltrollet var en halvår. (dvs jag fixade inte att väckas av ett hungrigt barn, gå upp, amma, försöka natta om ett lilltroll som hade inbyggd höjdavkännare och vaknade när han sänktes och väckte resten av sällskapen - då var det så mycket enklare för alla att han sov med mig/oss)
Däremot soffan i vardagsrummet, samt två andra (riktiga) sängar har jag prövat under natten.
Fabricati diem, pvnc!

Godmorgon(förmiddag) från hemma i Hälsingland igen. 18 grader kallt, i Paris var det riktig vår.
Godförmiddag på er…från ett kallt sundsvall -17grader

God förmiddag från Grästorp!
"You just have to belive…"

morrmorrn :D

God middag på er från ett snöigt Bohuslän! Det bara vräker ner idag! Hoppas att vintern snart är slut så vi kan få sol och värme!
Det var ju tur att jag inte putsade fönstren härom dagen för i dag rasar snön ner för från taket igen. 
#52 Vi kanske skulle ha en gemensam västsvensk träff, bara för att se om vi är lika
…förmodligen inte alls; kameror går inte att lita på..
God natt allihop; här har det regnat idag, lite snöblandat, trist trist trist. Hoppas bara att det inte fryser på efter det. Hoppas ni har trevligare väder. Jag längtar också efter sol och värme.
Godnatt, sitter med en kopp Kvällsörtte som det guppar en klick kokosolja i. Utanför fönstret spösnöar det. Skönt att sitta inne och kura. Natti, natti.

Snöar i södra Hälsingland också. Jag kryper till kojs. God natt!

Snöat hela dagen. Skulle visst ev bli regn i morgon… Det får bli det väder det blir - jag kan inget göra åt det i alla fall…
Västsvensk träff låter kul, Effie! Vi är ju några stycken… 
Nattinatt på er!
god morgon från ett blaskigt Linköping

God middag från grådaskiga Bohuslän.

God natt från ett regnigt Bohuslän…

Godmorgon (även om jag varit uppe 4 timmar) från ett dimmigt Hälsingland
God förmiddag allihop. Den här dagen blev lite udda, jag brukar alltid fix håret när jag kommer till jobbet o jag har glasögon så jag ser bara på nära håll utan brillor o så stog jag o fixa frissan så upptäckte jag att hela min armbåge har fått ett blåmärke???????????? Chock!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har ju inte slagit imot nåt. Igår när jag satt på jobbet vid datorn så kände jag en lite utbuktning på underarmen nedanför armbågen o inte tänkte jag mer på det, men idag har jag ont o det är blått, vad har hänt????? Jag får jätteont när jag sätter ner armen på skrivbordet!!
Nån mer som fått "mystiska" blåmärken??

Gmorron alla!
#69 ariaam: Det är ju inte alltid att man minns att man slagit i någonting. Det händer ofta mig på jobbet, helt plötsligt kan jag upptäcka att jag blöder från ett sår.

Godmorgonbitti allihopa,
önskas från Hallstahammar.

Go middag från en snöigt Bohuslän! Någon som har vår att dela med sig av? Längtar efter den! 
Godmiddag, näe, ingen vår, var ute och pulsade i snön på förmiddagen, jättehärligt, alldeles tyst och otroligt ljust. Fåglarna kvittrade glatt däremot och hackspetten hamrade i ett träd i närheten nånstans. Jag bestämde mig för att njuta av den härliga snön istället för att längta bort den just då. Men visst är jag väldigt, väldigt sugen på att gå ut barfota och sätta mig på altanen i solen med en kopp kaffe med näsan mot himlen. Just barfota i skorna saknar jag……

Fördelen med vinterhalvåret är bristen på mygg och getingar!
Men sol och värme känns bättre i alla fall! 
Sol och värme utan mygg och getingar (eller knott, sviron, fästingar eller festingar), ett sådant ställe letar jag efter. Är det dessutom spindelfritt, så slår jag till! Och föreslå inte månens solsida nu…

Fler som vill slippa insekterna… En spindel integrerades med min badrumsmatta häromdagen. Det dumme F-n trodde den skulle komma undan… Så FEL den hade! 
Min mans 47:or är jättebra golvintegrerare. Han har integrerat mycket nere i källarn där satans avföda, modell störst, härjar.
#72 Vår? Inte! Inte än i alla fall. Det började snöa vid lunchdags, när vi var ute och kollade efter tussilago (fanns inga), och det snöar fortfarande!
Men god natt på er allihop i alla fall!
Natti natti, ska snart gå och lägga mig.

Godmorgon från Gävle. 

Godmorgon från Uppsala!
Fabricati diem, pvnc!
Och godmorgon från Göteborg!

Ett god morgon från Rönninge. Sista dagen jag och mamsen är här (en natt till) Annars blir det Borlänge för båda och hela slanten :D
Ha en fin dag!
Kram Chutney

#84 Det är inget man delar med sig av till avundsjuka medmänniskor. 
Själv ska jag gå och äta fyra ostskivor och dricka en kopp the.

God kväll på er! Har en timme att "slå ihjäl" innan melodifestivalen börjar. Funderar på vad jag ska äta för gott till den? Och om jag kanske ska ta ett glas vitt vin till maten…
Igår fick man ut och flytta bilen för plogen. Den kom inte förrän 5-6 timmar senare… Då hade nästan all snö töat bort redan. Kan man hoppas på att det var sista snön för den här vintern? Ja, hoppas kan man alltid! 
Kul med en "skvallertråd".
Bra, då kan jag passa på att klaga inför allmänheten. Efter två veckors tid med feber, nästan lunginflammation, nästan bihåleinflammation har jag dessutom bränt mig på kokande kyckling OCH skurit mig DJUPT i fingret.
Kan någon snälla skicka mig en kram?? 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Klart att du får en kram, du med, Jennix! Jag delar så gärna med mig av dom!
Hoppas du mår bättre av den och att du slipper mer tråkigheter!
Naturligtvis får du en kram och jag blåser på ditt finger också

Stor tyck-synd-om-kram till Jennix!
Själv planerar jag för Melodifestivalen (som jag inte direkt gillar) men mig själv och barnen i pyjamas, samt räknar med att jag hinner diska och sortera tvätt under tiden.
De tunga mailen får jag skriva när knoddarna somnat.
Fabricati diem, pvnc!
Adjö för idag, kära Kifare, nu är det dax att duka fram gottis och titta på Melodifestivalen!
Sov Gott när ni väl pallrar er i säng!
Tack för kramarna!
Jag ska INTE se på M-festivalen, jag ska se om jag kan hitta nåt roligt inspelat: the Office eller IT-crowd… Vad som helst som kan muntra upp mig. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jag säger godnatt 

Natten har gjort sitt intrång och jag tänker snart bli omhuldad av täcket. Jag ser att klockan inte är mer än 23, men det känns som den är 01…
Önskar er alla en riktigt god natt!

God morgon.
Det dagliga frukostkaoset har börjat.
Fabricati diem, pvnc!
Godmorgon. Maken och hunden sover, sitter själv och njuter av tystnaden.

#98 Lätt grön av avund på tystnaden.
Här är det full rulle dagen lång.
Fabricati diem, pvnc!
#99 När ungarna (4 stycken för mig) har flugit ur boet, då saknar man dom, fast inte kaoset på morgnarna. Vi var två vuxna och 4 ungar och EN toa.

morrn morrn :)

god morgon. ny dag nya mål
Idag är det dax. Jag ska STÄDA
God morgon!

God morgon. Solen skiner, törs man hoppas på en vår?

God morgon! Här i småland är det mulet och regn idag med. 

det gör den i Stråtjära med

God morgon från ett än så länge mulet småland där solen håller på att spricka igenom. 
Godmorgon,
sitter nog ett tag här, börjar inte jobba förrän kl två i idag

Godmorgon från Sibbo i Finland! Här är mulet än så länge åtm. och ett par plusgrader. Skall strax tillreda min frukostomelett men måste läsa lite på KiF först för att komma igång!
!
En dimmig dag har övergått i en regnig kväll. God natt allihop!

God morgon! Regnstänker i södra Hälsingland
Godmorgon,verkar bli en fin dag,här lyser solen redan,ska ta en härlig promenad senare.
Godmorgon, här blåser det och är lite halvmulet.
God morgon! Stora mörka moln, men västerut är det blå himmel och jag anar solen…undrar varifrån det blåser

God morgon! 

God mogon alla glada Kifare :)

Godmorgon! Solen har just stigit upp över trädtopparna
Godmorgon alla, ser ut att bli en fin dag.

God morgon alla!
Blåsig men solig dag idag!
Våren är på väg!!

God morgon!
Barnen kan cykla till skolan!
Fabricati diem, pvnc!
Godmorgon!
Nu har jag lyssnat färdigt på Annika Dahlqvist och Annika Rosengren; nu ska jag gå ut i solskenet och ta bussen till jobbet. HOppas dagen blir lugnare än gårdagen, då var det mycket strul.

Goder morgon :)
Fryser som attan och ska snart bege mig in i duschen *burr* Ska iväg med mamsen som nyss flyttat hit till Dalarna och svägerskan och ge oss ut på shoppingtur (tror jag) Bestämdes igår, så jag vet inte så mycket. Var de som bestämde sinsemellan.
Igår låg jag i migrän hela dagen, spydde som en gris. Har lite känningar idag, men åker med för jag måste ta blodprover, då jag ska till hjärtläkaren den 25:e. Om jag inte orkar gå mer på shopping sen åker jag hem igen.
Märks att våren är på väg. Solen har skinit i 2 dagar. Än är det kallt men det blir nog rätt varmt idag. Jag vill fortfarande ha vinter, jag är kärringen mot strömmen..*s* Mest för att jag inte har några vårkläder sen jag gick ner en del i vikt…jaja, det löser sig det med.
Må gott och ha en fin dag!
Kram Chutney

Morrn morrn allihopa här i Norrköping skiner solen idag :-)

God morgon! 

God middag från ett solfyllt Bohuslän. Temeraturen har legat på 10-12 grader utanför mitt köksfönster. Satt ute med en kaffekopp förut med bara en tunn collegejacka. Så gudomligt skönt att känna värmen från solen igen! =)
Är så glad för att magen har blivit bättre! Fick medicin (egazil) i slutet på förra veckan och nu har jag inga diarréer längre! =) Är så himla glad!!
Är bara inne på en snabbvisit just nu. Ska hoppa i duschen och gå till dottern och äta middag om en timme eller två. Vet att det vankas lax idag. Gottigott!
Ha en bra dag!

God natt! 

Natti natt alla!
Fabricati diem, pvnc!

Blev visst lite sen idag… Kom precis hem från dottern.
Tiden går fort när man har tevligt! =)
Go natt på er!

Gomorron! Frukosten intagen. Verkar bli soligt i Hälsingland idag också.

GOd morgon. Sitter vid dotterns dator med lilltrollet och hans mjölk-fria välling i knäet.
Fabricati diem, pvnc!

God morgon! Sitter på jobbet som vanligt.

Här har det varit lunch :-) Taco mat i matsalen det är bra för då kan man ta det man vill ha bara :-)

God middag från ett underbart soligt Bohuslän! Har suttit ute i solväggen i ett par timmar och bara njutit av värmen- =) Nu ska det snart vankas middag. Idag är det min tur att bjuda dottern på mat och det blir idag pannbiffar.
Bakade äppelpaj idag…
En LITEN paj. Gjorde den på 2,5 dl mandelmjöl, 1 msk socker och 50 g smör +samt AROMA som jag hade i dotterns frys. Till den serveras hemgjord glass. Vispade 2 dl grädde med 1tsk vanilsocker och 1 msk florsocker. 1 ägg vispat med 1 msk socker. Rör sen ner äggsmeten i grädden och in i frysen. Blev mumma. Det blev nästan en liter glass. Lite mycket kolhydrater, men jämfört med köpeglass så är det här ett betydligt bättre alternativ. =)

God afton!

God natt
Fabricati diem, pvnc!

Natti natt!
Godmorgon alla
Och god kväll. Det verkar som att solen redan är på väg ner. Har sjungit hela dagen, så tiden har gått fort.

God afton! I Bohuslän regnar det nu och mörkret har fallit på.
Effie: Tiden går fort när man sjunger! Kan bero på att det är underbart att sjunga! Om man inte är kass i halsen… Både guran och halsen har fått vila i ett par dagar, tyvärr. =(

Natti på er!

God middag från ett ganska soligt Bohuslän!

Nu är det dags att gå och knyta sig. Hoppas att huvudvärken jag fick under eftermiddagen är borta i morgon.
Natti!

Godnatt på er alla godingar :)
Måste försöka sova, fast det känns omöjligt. Ska fortsätta titta på en film som jag har börjat kolla på…
Sov gott och dröm sött :)
Kramar

God morgon från en lätt mulet och gråkallt Uppsala.
På med överdragsbyxorna och upp på cykeln. Det sitter ett par sidensvansar i vårt körsbärsträd och ser sura ut för att de har ätit upp alla bär som var kvar.
Fabricati diem, pvnc!

Godmorgonbitti…
I Hallstahammar står solen som spön i backen denna tisdagsmorgon. -4°C och något disig himmel. Det ser ut att bli en mycket vacker dag.
M.V.H.
Stefan

Godförmiddag från Uppsala
Här är det ett märkligt väder. Strålande solsken och så snöar det.
Längtar ut i solen gör jag iaf.

Goder afton från ett Bohuslän med växlande molnighet.
När slutar eftermiddagen? Någon som vet? Har en väninna som skulle komma på em, men nu är klockan 19.25 och då är det väl inte em längre?! Nåja, hon dyker säkert upp (troligen mitt i ett bra TV-program…).

Hm… Jag tror väninnan har em dygnet runt - hon har inte dykt upp och inte hört av sig. Blir lite ledsen när folk inte kan visa såpass respekt för andra att man inte ens hör av sig när man inte kommer som man sagt.
Natti på er! Sov gott!

God mitta från ett soligt Bohuslän! Skönt med sol även om det inte så många plusgrader än. =) Men snart kommer dom! Graderna, alltså. 
Godkväll från Göteborg; solen har precis gått ner; Lundby nya kyrkas torn står så vackert mot den rosa kvällshimlen. Kallt är det ute, men får bara solen skina som den gjort några dagar, så blir det nog vår.

Fy vad trött jag är! Sov gott alla!
God natt allihopa, sov gott

Dags för mig också att krypa ner i sängen. Blir extra mysigt inatt då jag har tvättat sängläderna idag… =)
Natti natt!

God morgon! Nu snöar det i södra Hälsingland. Igen!
God kväll! Idag har det varit snö, som blev slask, som har smält…Jag vill ha värme och vår och sol! Skönt med helg nu.
#152 Otroligt dålig stil!
Tycker du ska skälla ut henne rejält om hon inte har en väldigt bra anledning.

God morgon från ett murrigt Uppsala. Fullt kaos med vilket barn som ska leka med vilken kompis, jag ska till tippen och lassa av sopor, fixat bokföringen och sedan veckohandla…
Fabricati diem, pvnc!

God natt från Härnösand!
Påskaftonen var dimmig, pga av våren inget annat
Snart är det morgon, med nya fina insikter om livet!!

Nu är det dags att krypa till sängs efter en lite annorlunda dag.
Det har varit ett underbart väder idag så jag varit ute på verandan i den mån det har gått. Jag har nämligen fått en invasion av skogsmyror. Det kryllar av dom! Kan tala om att dom är färre nu än i morse. Och färre ska dom bli - det är min veranda, inte myrornas. 
Dags att sova så man orkar fortsätta med myrornas krig i morgon.
Natti på er!

Nattinatti!!
God morgon Igår sorterade jag i källaren. Idag ska plocka härupppe, har jag tänkt.
God morgon alla glada Lchf:are! Blev lite irriterad när jag skalade ägg till frukost, halva vitorna skalades bort. Vad gör jag för fel att jag aldrig lyckas skala ägg utan att vitorna åker med.

#166 mitt bästa knep: Prova att kyla ned äggen ordentligt i rinnande kallt vatten (eller byt vatten i kastrullen flera gånger om du vill vara sparsam). Då släpper de lättare.
De dyrare, större äggen släpper också lättare än de som man köper hela billiga plattor av på Överskottsbolaget. Är det för att de är färskare eller för att hönsen ätit annan föda? Vet inte.
Fabricati diem, pvnc!
#167 Jag brukar också göra så dvs kyla ner äggen ordentligt, och mina ägg är ekologiska, klass A.

#168 Då har jag ingen aning, tyvärr
Fabricati diem, pvnc!

Min upplevelse är att därska ägg är svårare att skala. Sen läste jag någonstans att det brukar gå bättre att skala från "botten" på ägget. Jag har inte haft problem sedan jag provade, fast å andra sidan vet jag inte hur färska äggen är, heller…
Idag har jag satt sommarfötterna på bilen. Så nu är vintern slut - det har jag bestämt! Sädesärlan har kommit och humlorna…och fjärilarna… och… dom S--ans myrorna!
I söndags strödde jag ett tjockt och tätt lager med mald kanel på brädan närmast verandadörren. Det var intressenat att se resultatet!
När myrorna kom fram till kanelen så vände dom och gick åt ett annat håll. Det såg ut som dom gick på osynliga väggar. Häftigt! Känns som en liten seger. =)
Dags att knyta sig innan man slår pannan i tangentbordet…
Natti på er!
God morgon allihop! Dags att börja jobba igen efter en låååång påskledighet. Undrar om det vackra vädret är över också, eller om molnen bara är tillfälliga.
Godmorgon alla

Morgon härifrån också
Fabricati diem, pvnc!

En lite eftermiddagshälsning från ett mulet Bohuslän.
Tråden kommer att bli sambo med chatt 2 så vi ses där!
Go middag på er! 

Hej alla tråden läsare…..
Efter att jag pm:at shamani har vi kommit överens om att trådarna "Chattrum 2" och God morgon-god natt" nästan var lika och kunde slås ihop….hoppas det är okey för er andra…?????
Har nu startat en tråd med namnat "Chattrum goddag/godnatt"….där ni alla är välkomna….
Jag hoppas att den tråden kan "nålas" av någon medarbetare…..
Välkomna….nenna31

Hej alla soliga hälsningar från Sandviken i dag. 

molana….
Morning…..vi har försökt att slå ihop trådarna -"chattrum" och "Godmorgon godnatt" i en tråd…..med namn "Cattrum goddag/godnatt"…..känner du för det så är du välkommen dit ….