Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 7484 ggr
[Nilla59]
0

Baka med sukrin???????

kÄr det någon som prövat att baka med sukrin? Jag tänkte mig en mandeltårta (botten av sötmandel, sukrin och äggvitor) Jag gjorde Halländsk grönkål i påsk (igentligen julmat :) och det gick ju naturligtvis bra.

Ulf-S
0

Det går bra att baka med Sukrin, funkar som socker.

[Pennylane1]
0

jag har skrivit in ett recept på påsktårta med sukrin i , titta bland recepten  under efterrätter och sötsaker

det är bara fjärde länken där så det är lätt att hitta, det är precis de ingredienser du vill ha!

[Nilla59]
0

Tack snälla för svar! Och din påsktårta låter som den jag brukat baka, Pennylane1.

[Nilla59]
0

Javisst gick det bra. Jag gjorde två Mandeltårtor igår och de smakade alldeles utmärkt. Slurp!

[Pennylane1]
0

ja visst är de goda!

men min marsipankyckling blev alldeles för söt! Trots att sukrin ska vara mindre sött än socker tyckr jag det är MER sött och man kan inte alls ta lika mycket, det har inte mde att göra att jag ändrat smak för jag har ätit lite vanligt godis och det var inte för sött…

Agyr07
0

Var får ni tag på sukrin?

[Pennylane1]
0

från t.ex. mindresocker.com, det fanns lite billigare på nåt annat ställe också, som jag inte minns vad det hette.

julia61
0

Gjorde glass idag, sjuden med sukrin i. Smakade av lite efter det svalnat lite. Smakade underbart!

Hade i 25g 85% choklad och lite rostade nötter, verkar vara en god blandning.