..och vem är jag, då?
Eftersom jag lite hastigt och lustigt skapade ett konto här för att kunna svara på en av diskussionerna, tänkte jag skriva lite kort om vem jag är och varför jag är här.
Jag började innan sommaren med att söka lite information om stenålderskost / paleodiet, och efter att ha prövat den vägen i ett par månader så hamnade jag slutligen på LCHF-spåret även om det fortfarande är paleo-inspirerat!
Först och främst så hoppas jag att den här kosten ska vara ett hälsosamt alternativ för mig under resten av livet, och som bonus vore det trevligt ifall det hjälpte mot mina allergier - främst på sommaren då ögonen brukar klia och näsan rinna till och från mellan juni och september.
Det har inte varit ett huvudsakligt mål för mig att gå ner i vikt, men jag har tydligen ändå hoppat från ca 81kg till 76kg vid senaste mätningen. Lite oväntat.. och jag hoppas det inte blir så mycket mer; har trivts ganska bra med vikten på mina 179cm.
Nåväl.. Det här verkar vara ett väldigt aktivt forum, och det tycker jag är kul! Hoppas att jag kan bidra med något.

Kul med ännu mer färskt blod…och fett såklart! 
Välkommen hit Johan, och särskilt för att Du förstärker manssidan - det behövs!!!
Numer pensionär i Nynäshamn
Välkommen hit Johan!!
Tack! :)

Välkommen!
"still lost in space and time"

Välkommen!

Välkommen! Vad är paleodiet?

Paleodiet är samma som stenålderskost, artriktig föda.
http://www.paleodiet.nu/forum/
För mig innebär paleo-biten just nu att jag försöker sikta in mig så mycket som möjligt på de rena råvarorna som utgångspunkt i matlagningen, och jag gör heller inte direkt några komplicerade kombinationer av det utan håller i stort sett all mat väldigt enkel. Däremot så använder jag smör, grädde och ost för att enklare få upp fetthalten.. Det är säkert inte så "paleo", mest en praktisk grej för mig. ;)