Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 5757 ggr
Ruska
0

Philadelphiaost, varför?

Jag ser att många recept innehåller philadelphiaost. Varför är den så populär? Finns det andra alternativ? Nån som har en komplett ingredienslista? Jag har för mej att det är en del tillsatser i philadelphia original.

missaz
0

Vilken färskost man vill kan användas. Ofta används färskost för att reda, så att sås, gratäng osv blir tjockare och inte så rinniga.

Melindrea
0

Mjölk, grädde, mjölkprotein, salt, E407, E410, bakteriekultur

Lava
0

Eldorados färskost innehåller inga e-nummer och är billigare.

Hausswolff
0

#3 - är den lika god?

Lava
0

Den smakar inte exakt likadant, men den är god :)

Melindrea
0

#3 Var får man tag på den? Har inte sett den i affären.

Melindrea
0

Det är förresten karragenan och fruktkärnmjöl som är de två tilläggen.

[Pennylane1]
0

Det är väl Willys som har Eldorado

Lava
0

Japp, jag köpte den på Willys. Men har inte hemköp också eldorado?

[Pennylane1]
0

kanske, Hemköp handlar jag inte på

Hausswolff
0

Jag är lite skeptisk när det gäller Eldorado. De har ofta fått kritik för att de har för mycket tillsats-jox i sina produkter och de får ofta återkalla livsmedel p.g.a. div. oegentligeheter…

Lava
0

Ja, jag blev positivt överraskad när jag upptäckte att den inte hade några konstiga tillsatser.

Sindri
0

Coops Cream Cheese är inte lika salt som Philadelphia, men innehåller lite stabiliseringsmedel (fast inte lika mycket som Phil har jag för mig att någon annan skrev).

Ruska
0

Karragenan och fruktkärnmjöl, det är förtjockningsmedel. Synd att det måste vara sånt i, jag kan tycka att det vore bättre att ha en högre fetthalt och utesluta tillsatserna. Mer fett, större krämighet och stabilitet *tror*

Ruska
0

Nu har jag mejlat Krafft Foods kundtjänst och bett att dom tar bort tillsatserna i Philadelphia Original och ökar fetthalten istället (ifall det skulle fungera på det viset). Jag berättade att LCHF-are ofta använder P.O och att vi ju bara blir fler och fler som äter som vi. Underförstått är vi en stor kundkrets! Ändrar dom receptet, har dom just fått en kund till!Cool

Sindri
0

Fram för fler initivativrika konsumenter! Vet av egen erfarenhet att det spelar roll vad en "ensam liten" konsument säger. Många företag är väldigt bra på att lyssna, blir jätteglada för feedback. Ofta beror dumma beslut på "tänkte inte på det".

[linda-pinda]
0

Jag använder oftast ekologisk mascarpone i stället för p.o. i matlagningen. Finns på COOP. God och krämig!

Inenhållsförteckning: pastöriserad mjölk och grädde, antioxidationsmedel e270.

Fetthalt: 80%

Mums! :-)

storost
0

Jag använder färsk osten från Lidl "Pic Frisch Classic" - utan tillsatser - billigt och jätte gått!

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.