mjao's tråd
Hej!
Jag började med LCHF för nästan exakt ett år sedan. Jag började för att jag tycker det känns som rätt sätt att äta och jag mår bra av det, vikten var jag nöjd med och ville inte ändra alltför mycket. Tyvärr har jag gått upp i vikt. Visst, lite utav det är nog muskler men jag känner mig fläskigare och nu är det dags att göra nåt åt saken.
På sistone har jag känt mig ganska omotiverad och fuskat mer och mer, men jag mår inte bra av det så det är slut på det nu! Vikten hade dock ökat innan jag började småfuska.
Jag ska försöka hålla mig till under 10g kolhydrater/dag och minska på mängden mat. Fakir har jag testat men jag vill gärna kunna äta en dutt creme fraiche till köttet och klarar inte av att utesluta mejeri helt i några längre perioder ändå. Grönsaker kan jag dock vara utan.
50-60g protein, 80g fett och 0-10g kolhydrater känns ganska lagom.
Jag bryr mig inte nämnvärt om vad jag väger egentligen, målet är att komma i mina gamla jeans som har blivit lite för små och känna mig "fastare".
Dagens mat:
Frukost (11.30, har lite konstiga tider idag): 2 ägg och några sillbitar, 2 koppar te. Sillen är lite väl söt egentligen men det fick funka idag.
Lunch (15.15): 100g fet lammkotlett + lite majonnäs/CF-sås, vatten
Middag vet jag inte riktigt än, antagligen någon form av köttfärs.
Ska försöka uppdatera här så ofta jag orkar!
/S

Lycka till i tråden och med jeansen!

#1 tack!
Middag/kvällsmat blev en pannbiff med smör och en lite bit broccoli (mest för mammas skull).
Blev ganska bra idag ändå.
Energi kcal: 849,30 Energi kJ: 3556,80
Proteiner: 55,07 Fiber: 0,81
Kolhydrater: 7,46 Vatten: 227,87
Alkohol: 0,00
Fetter:
Fett: 67,06 Kolesterol: 701,20
E-mättade: 20,75 Mättade: 26,87
F-mättade: 10,87

Det där var väl inte hela dagsintaget hoppas jag?
Som du ser av dagsintaget så hamnar du på en kalorinivå som är alldeles för låg med de gramproportionerna. Jag skulle föreslå att du ökar fettet, för att din kropp inte ska lida brist. Lite extra smör klarar det! Lycka till!
Har du stor övervikt?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna