Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 4215 ggr
Elsi
0

Snabbt och lätt

Tips önskas på snabblagad mat om tiden är knapp, det behöver inte vara varmlagad mat. Jag som innan ätitObestämd mackor, flingor och mjölk, hur ska jag göra nu?

missaz
0

Snabbt, lätt och läckert är en burk tonfisk i vatten med en rejäl klick majonäs. Det var min dagliga lunch mina 3-4 första LCHF-månader.

Äggmjölk är gott och snabbt, samt rejält mättande! Kan göras dagen innan och drickas kall. (sök på äggmjölk i sökfunktionen så hittar du recept)

Gör en stor köttfärslimpa när du har tid och ät en eller flera skivor kall från kylen till frukost. Mums till en kopp kaffe med grädde!

Kokta ägg är bra att ha i kylen och ta när man har bråttom.

nobban7
0

Hej och välkommen!

Titta bland recepten i vänsterspalten så får du säkert en del uppslag.

Om du bara vill sticka in handen i ett skåp och komma ut med mat kan du t ex koka eller steka ägg och förvara i kylen.

sussie
0

Pate, lax, makrill, rökta laxfenor är en favorit med eller utan god fet sås på majo eller CF.

Elsi
0

Tack för tipsen!

Nu har jag lite och börja med och ska även kolla in recepten!

tusselisa
0

Rökta laxfenor..eee…var köper man sånna eller får man göra dom själv månne??

[iovis]
0

Ha ett "förråd" av mat i frysen eller kylen som du tidigare har lagat såsom köttfärsbiffar, fläskkotletter mm. Bara att ta fram och värma/tina när det är bråttom. Du kan även koka några ägg som väntar i kylen och som du äter med majonäs eller mosar med smält smör. Men se till att som oftast sitta ner i lugn och ro och äta lugnt för att känna mättnad i tid.

crollan
0

Supersnabb omelett/äggröra:

1 ägg + en äggula

1/2 dl grädde

en klick smör

lite salt + vitpeppar

blanda i en mugg, kör i mikron på full effekt i 1 minut, ta ut och rör runt, kör ytterligare 40 sek (tiden kan variera mellan olika mikrougnar…) tills det stelnar.

Stjälp upp på tallrik och ät med valfria tillbehör t.ex lite skinka, grönsaker

Ruska
0

#1: Wow! Köttfärslimpa så klart! Du har löst ett stort problem för mej! Tack!Skrattande

Jag ska göra köttfärslimpa och sen skiva till frukostmackor! Med smör och pålägg, mumma. Är lite trött på ägg just nu. Och yoghurt "får" jag inte äta pga mjölksockret. Men köttfärslimpa! Det blir kanon, detTungan ute

wooster
0

Isbergssallad på en tallrik, skivad mozzarella ovanpå, ringla över olivolja, salt, grovmalen svartpeppar = gott!